מקלדת, מחשב
מקלדת, מחשבפלאש 90

ארבעה חודשים בדיוק לאחר שוויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית חגגה עשור- מיזם ויקישיתוף (Wikimedia commons), הכולל תמונות, קבצי סאונד, וידיאו ואיורים המשמשים בין היתר את  256 הוויקיפדיות בשפות השונות ואת כלל הציבור, חצה את סף 10,000,000 קבצים. כל הקבצים ניתנים לשימוש חופשי, לרבות שימוש מסחרי, מה שהופך את ויקישיתוף לאחד ממאגרי המדיה החופשים החינוכיים הרחב ביותר.



הקובץ ה-10 מיליון הוא תמונה של עמדת תצפית ליד אגם ליפנו בפארק Wdzydze בפולין. התמונה הועלתה על ידי המשתמש Leinad אשר פעיל בוויקישיתוף מאז 2006. 



ב-2006 חגג המיזם את הקובץ המיליון – תמונה של היפופוטם בגן החיות בסינגפור. ב-2009 כבר חצה המיזם את סף 5 מיליון הערכים - סריקה של כתבה מעיתון דני משנת 1983 העוסקת בדמוקרטיה.



בעוד קצב כתיבת הערכים בוויקיפדיה מאט עם הזמן, שיתוף התמונות והמדיה על ידי הציבור במיזם ויקי שיתוף רק גובר. ההישג היום – 10 מיליון קבצים מהווה תוספת של 5 מיליון תמונות בתוך פחות משנתיים. חלק גדול מהתמונות, מקורם בשיתופי הפעולה הגלובאלים של מתנדבי ויקימדיה אשר פונים לארכיונים ומוזיאונים ברחבי העולם ומקבלים מהם כמויות גדולות של תמונות וקטעי וידיאו במטרה להעשיר את התוכן באינטרנט ולחשוף את החומרים ה"קבורים" עמוק בארכיונים לכלל הציבור.



בשנת 2008 השיקו ויקימדיה ישראל, איגוד האינטרנט הישראלי ומט"ח את פרויקט "פיקיוויקי" – מיזם ישראלי אשר מהווה מאגר של תצלומים איכותיים בנושאים הקשורים בישראל  ובחברה הישראלית בעבר ובהווה. המיזם מהווה ממשק העלאה ידידותי בעברית אשר מאפשר לציבור ולארכיונים לעלות את התמונות למאגר ישראלי – וכמו כן גם העלאה אוטומטית שלהם לוויקישיתוף לשימוש כלל העולם.



עד היום נתרמו למאגר אלפי קבצים על ידי הציבור ועל ידי עשרות ארכיונים – ביניהם ארכיון השומר הצעיר, חברת חשמל, גן שמואל, מכון ז'בוטינסקי, קיבוץ עין השופט, וקיבוצים, מושבים וערים אחרות בישראל.



במהלך ועידת ויקימניה 2011, הוועידה הבינלאומית של משתתפי ויקימדיה שתתארח השנה בישראל ותיערך באוגוסט 2011 בחיפה, יוקדש מסלול מיוחד להצגת שיתופי פעולה, פרויקטים ושיתופי פעולה בינלאומיים שעורכים מתנדבי התנועה והסניפים ברחבי העולם עם מוסדות, ארכיונים ומוזיאונים.