ערב פרסום פענוח הטבח באיתמר שבוצע בידי שני מחבלים תושבי הכפר עוורתא הגיעו לכפר פעילי שמאל קיצוני ל"ביקור הזדהות".

פעילי השמאל הקיצוני, חברי קואליציית נשים לשלום, לוחמים לשלום, גוש שלום, ואדם ללא גבולות, הגיעו לעוורתא בהסעות מאורגנות מתל-אביב, כפר סבא ומירושלים הגיעו כדי "לחזק" את תושבי הכפר מהם יצאו שני המרצחים שביצעו את הטבח באיתמר וסיפרו בחקירתם כי רצחו את התינוקת הדס בת הארבעה חודשים "כי בכתה".

אחד הפעילים, יעקב מנור, פרסם את רשמיו מביקור בעוורתא לפני כשבוע, שבו ביקרו פעילי השמאל הקיצוני בביתו של הרוצחים, אמג'ד חאכם עוואד: "את הזוועה שראו עינינו בבית משפחתו של מוחמד עוואד לא ניתן לתאר אלא כפוגרום לשמו, נקמה פרימיטיבית וברוטלית שתכליתה הטלת מורא ופחד בלב התושבים... האב מוחמד בן 45, הבן מג'די בן 20, תלמיד שנה ג' באוניברסיטה,  הבן אמג'אד, בן 19, תלמיד שנה א' באוניברסיטה, והבן חאכם בן 17 נעצרו. בן הדוד היימן בן 21 נעצר גם הוא". 

מתנועת "ישראל שלי" נמסר בעקבות ביקור ההזדהות: "הגיע הזמן להוציא אחת ולתמיד את ארגוני השמאל תומכי הרוצחים מחוץ לחוק. מי שתומך ברוצחי תינוקות, מקומו אינו בחברה דמוקרטית. העידוד לטרור מצד ארגוני השמאל, המצטרף להסתה ברשות הפלסטינית ולתמיכה של הסופר עמוס עוז ברוצח ברגותי, יוצרים בסוף התהליך מפלצות אדם בדמות הרוצחים האחרונים מהכפר עוורתא".

ב"ישראל שלי" עקבו היום אחרי דף הפייסבוק של אחד הרוצחים ואחרי דפי הפייסבוק של הכפר עוורתא ותירגמו את תוכנו לעברית. חברי הקבוצה הפועלת להסברה פרו-ציונית ברשתות החברתיות בישראל ובעולם הכינו פוסט באנגלית עם תמונות התינוקת הדס והרוצחים עם הכותרת: "רצחנו את התינוקת כי היא בכתה" ופרסמו אותו  בדפי הפייסבוק של כלי תקשורת מובילים בעולם כגון FOX, CNN, BBC, שגרירויות שונות, אוניברסיטאות ועוד. כמו כן שוקדים בקומנדו היו-טיוב של הקבוצה על הכנת סרטון הסברה באנגלית שיסקור את ההסתה במערכת החינוך הפלסטינית אשר הביאה נערים בני 16 ו 18 לבצע רצח כה מחריד בדם קר.

ח"כ בן ארי פנה ליועמ"ש יהודה ויינשטיין בדרישה להורות על פתיחת חקירה כנגד אנשי תנועות השמאל הקיצוני שהגיעו לעודד את משפחות המחבלים. "במעשיהם ביצעו עבירה של עידוד למעשה אלימות" כתב בן ארי ליועץ המשפטי. בן ארי הוסיף כי "היום נחשפו פניהם של אנשי השמאל הקיצוני. אלה החברים שלהם,על אלה הם מגנים!"

ח"כ ציפי חוטובלי אמרה בתגובה, כי "פעילי השמאל שביקרו בעוורתא ביקור תנחומים, משקפים שפל מוסרי של מי שאינם מסוגלים לנחם את אחיהם באיתמר, אבל רצים להזדהות עם האוייב".