גוונים של גרין 2 - (ומה זה היפש?!)
גוונים של גרין 2 - (ומה זה היפש?!)צילום העטיפה הישראלית

עם השם המיוחד "הִיפְּשׁ" (או 'גוונים של גרין 2', למי שמתעקש), שובר יוסי גרין את הבצורת המוסיקאלית סביב לחניו, שארכה כמעט עשר שנים. גרין, חתום על להיטים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה החסידית- יהודית ולא רק, חלקם הגדול אף זכה לגרסאות 'כיסוי' רבות, שירים שמאיישים כל רשימת חובה בשמחות ובאירועים, בקונצרט יוקרתי או בקומזיץ שכונתי.

בימים אלה מציינים עשור מאז כינס יוסי גרין את מיטב להיטיו ולחניו המושרים בידי אחרים, למיזם גוונים של גרין, מחרוזות בסגנונות ועיבודים מפתיעים. כעת, לאחר הפרויקט  המושקע והשאפתני התו השמיני, שהביא לתגובות אדירות, מתפנה יוסי למלאכת תיעוד וחידוש הלחנים המושרים בפי גדולי הזמר היהודי בעולם.

באלבום היפש 13 רצועות - מחרוזות בעיבודים מחודשים, פרי יצירתו של המעבד המוכשר ישראל לאם, ההפקה המוסיקאלית של יוסי טיברג. כמעט כל סגנונות המוסיקה בת ימינו התכבדו לארח את עשרות הלחנים- גוונים של לטינית, גוונים של מוטאון, גוונים של דאנס, גוונים של היפש, גוונים של רוק, גוונים של בארוק, גוונים של דבקה וכו'. יש צורך בהאזנה רציפה לאלבום כדי לעמוד מקרוב על כל הסגנונות ולנחש ולפענח את הלהיטים המסתתרים בהפקה היוקרתית.

 

* וכן, אנחנו עדיין, מנסים לנחש את משמעות שם האלבום...