המוסיקה הניידת והנגישה
המוסיקה הניידת והנגישהפלאש 90

זמר האופרה, נוריו אוגה, התלונן על האיכות של מכשירי הטייפ של חברת סוני לפני שקיבל תפקיד בחברה, המציא את הקומפקט-דיסק (CD) ושיפר את איכות הקול שלו. הוא היה אמור להיות זמר מצליח, והפך לנשיא החברה.

אהבת המוזיקה הפכה אותו ליו"ר סוני, והוא הפך את החברה לחברה בינלאומית של תוכנה ובידור.

הוא היה נשיא ויו"ר החברה בין השנים 1982 ל-1995. הוא מת מכשל כללי בגופו בביתו שבטוקיו בגיל 81 בשבת. כך על פי דיווח של רשת TIMES.

אהבתו למוסיקה הפכה את הדברים שעשה למדוייקים, כך למשל קוטרו של הקומפקט-דיסק הוא 12 ס"מ- כך שיכיל 75 דקות מוסיקה, כלומר את כל הסימפוניה התשיעית של בטהובן.

מהתחלה אוגה הכיר בפוטנציאל של איכות הקול של הקומפקט-דיסק. בשנות ה-70', כאשר הוא התעקש שה-CD יחליף בסופו של דבר את אלבומי התקליטים, היו סקפטים רבים.

ה-CD הראשון של סוני נמכר בשנת 1982, ותוך חמש שנים המכשיר גבר על מכירת התקליטים ביפן.

"זו לא הגזמה לייחס את כל הפיתוח של סוני לכיוון מוצרי וידאו ואודיו, מוסיקה, סרטים ומשחקים, לאוגה ולחזונו", אמר יו"ר ומנכ"ל סוני כיום, הווארד סטרינגר.

כמה מהצעדים שנעשו בתקופת אוגה, כמו רכישת אולפני הוליווד סטודיו וקולומביה פיקטורס ב-3.4 מיליארד דולר, קיבלו ביקורת קשה, אך התבררו כרווחיים עם השנים. אך, דווקא התעקשותו של אוגה להתמקד במוזיקה, סרטים ומשחקי וידאו התבררה כהצלחה הגדולה ביותר עבור סוני.

"הסוד הגדול ביותר בהצלחה שלנו הוא שאנחנו תמיד רודפים אחרי דברים שחברות אחרות לא מוכנות לגעת בהם", אמר אוגה בראיון משנת 1998.

הוא ניהל את התזמורת הפילהרמונית בטוקיו, והשווה את ניהול החברה לניצוח על התזמורת. "בדיוק כמו שמנצח על תזמורת צריך לעבוד על מנת להוציא את המיטב מנגניו, כך נשיא חברה צריך למשוך כשרונות מהאנשים בארגונו", אמר אוגה בשנת 1996.