שוטרים פלסטינאים. ארכיון
שוטרים פלסטינאים. ארכיוןפלאש 90
ברשות הפלשתינית מבהירים וקובעים: אין בסיס לדיווח הישראלי ולפיו אנשי מנגנון הביטחון הפלשתיני עצרו שוטר פלשתיני החשוד בירי בו נרצח בן יוסף (בניו) לבנת הי"ד ונפצעו שלושת חבריו.



על פי דיווח המתפרסם בסוכנות הידיעות הפלשתינית 'מען' הפרסום ולפיו היה מעצר שכזה אינו נכון. כך בהסתמך על דבריו של דובר כוחות הביטחון הפלשתיניים, עדנאן אל דאמירי.



משנשאל דאמירי אודות הדיווח על זימונם של השוטרים שהיו מעורבים בירי לחקירה הבהיר כי הזימון נועד אך ורק כדי שיסבירו את השתלשלות האירועים שהובילו לירי. הדובר הדגיש בדבריו שהמתפללים הגיעו למקום ללא תיאום מוקדם.



בין השאר הכחיש הדובר גם את הדיווח על כוונה להקים ועדת חקירה משולשת שתהיה מורכבת מגורמים ישראליים אמריקאיים ופלשתיניים לבחינת האירועים. לדבריו הוקמה ועדה פלשתינית שתבחן את האירועים ואין כל כוונה להקים ועדה נוספת בפורום מורחב יותר.



בהקשר זה נזכיר את בקשתו הבוקר של יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה) מיו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין שידרוש מממשלת נתניהו ומצה"ל באופן מיידי לעצור את הרוצחים.



"אם שר הביטחון לא יעשה זאת על היו"ר ריבלין לכנס את הכנסת לדיון מיוחד בנושא. לא יתכן שבארץ ישראל בה ייסד עם ישראל את מדינתו, ואשר בכל מרחביה ישנה ריבונות דה-פקטו של מדינת ישראל, ייטבחו יהודים מתפללים, ממש כפי שנעשה בגלות אירופה, היכן שלא היתה לעם היהודי ריבונות ושליטה", אמר כצל'ה הבוקר. לנוכח העמדה הפלשתינית הנשמעת כמגבה את השוטרים היורים לא נראה שבקשה שכזו תזכה להיענות כלשהי מצידה של הרשות הפלשתינית.