חשוד. צבי בר
חשוד. צבי ברצילום: אבי שלום, עיריית רמת גן
המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום לבא כוחו של ראש עירית רמת גן, צבי בר, כי על דעת פרקליט המדינה משה לדור, היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. על פי הנמסר בהודעה, בר חשוד בעבירות של לקיחת שוחד וכן בגין שורה ארוכה של עבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, זיוף, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס הכנסה בין השנים 2003-2008.



על פי הנטען, סך השוחד אותו לקח בר עומד על למעלה משני מיליון ₪. בהודעה שנשלחה צויין כי על פי החשד, השוחד נלקח על ידי בר מחמישה יזמי נדל"ן בעיר רמת גן ובמחוז ת"א, ובמסגרת ארבע פרשיות שוחד שונות. לבר נמסר כי במידה והוא יבקש לקיים שימוע בעל פה הרי שזה יתקיים בפני פרקליט המדינה ותוך מסגרת הזמן הקצובה בחוק, שבעקבותיו תתקבל החלטה סופית. 



כמו כן הודיעה המחלקה הכלכלית, לבאי כוחם של חמשת יזמי הנדל"ן, כי היא שוקלת להגיש נגדם כתבי אישום בגין מתן שוחד לצבי בר וזאת על מנת שיקדם בעבורם פרויקטים נדל"ניים בהם יש להם אינטרסים כלכליים. בנוסף למתן השוחד מיוחסות לשלושה מיזמי הנדל"ן עבירות של הלבנת הון, כאשר לאחד מהם, מיוחסות גם עבירות זיוף ושיבוש מהלכי משפט.



ההזמנות לשימוע וכתבי החשדות עליהם הודיעה היום הפרקליטות למעורבים בפרשות השוחד השונות, הינן תוצר של חקירה מורכבת ורבת היקף, אשר נוהלה על ידי צוות חקירה בראשותה של רפ"ק יעל הראל מהיחידה הארצית לחקירות הונאה, במסגרתה, נחקרו עשרות רבות של עדים ומעורבים ונתפס חומר ראיות רב בארץ ובחו"ל. הפרשיה מלווה על ידי עורכי הדין ענבל לוי, נטלי קוקוי וטל פרג'ון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.