נט"ן מד"א
נט"ן מד"אמד"א

סיפור מפתיע ומעלה תהיות שארע לפני החג הגיע למערכת ערוץ 7: תושבת תל ציון בבנימין טילפנה באחד מהימים האחרונים למוקד מד"א בירושלים לאחר שחשה בצירים וכרעה ללדת.

האמבולנס הממוקם בישוב לא הגיע לבית היולדת ובמקומו נשלחה ניידת טיפול נמרץ מהיישוב עפרה במרחק של כעשרים דקות מכוכב יעקב. האמבולנס נכנס לתוך היישוב ללא קושי, טיפל ביולדת, העלה אותה לאמבולנס וביקש לצאת מהיישוב לבית החולים. כשהגיע לשער גילה להפתעתו נהג האמבולנס כי השער סגור ללא שומר.

נהג האמבולנס התקשר למוקד בנימין שניסה ללא הצלחה ליצור קשר עם הרבש"ץ. לאחר 45 דקות במהלכם השער לא נפתח, ילדה האישה באמבולנס. לתינוק וליולדת שלום למרות שעברו חוויה לא נעימה.

מזכיר היישוב, אילן מלאכי, מסר בתגובה לערוץ 7 כי "בשעה שהאמבולנס רצה לצאת, היתה הפסקת חשמל. השומר ניסה לפתוח את השער ידנית ולא הצליח, הוא קרא לסיירים שיעזרו לו וגם הם לא הצליחו. לאחר דקות ארוכות הם קראו לרבש"ץ שהגיע למקום באופן מיידי, ולקח אותם לשער האחורי על מנת שיצאו, בשל העיכוב הרב היולדת כבר ילדה".

בערוץ 7 דיווחנו כי בלילה ההוא גנבו ערבים שנאי חשמל בציר 60 באזור מזרח בנימין וחלק גדול מהיישובים כמו פסגות, כוכב יעקב, בית אל, מגרון וגבעת אסף נותקו מאספקת החשמל כבר בחצות. החשמל שב בחלק מהיישובים רק בשעות בצהריים.