בית הכנסת באלי סיני לפני הגירוש
בית הכנסת באלי סיני לפני הגירוש

כמעט שש שנים חלפו מאז שפונו מבתיהם באלי סיני, עד שהשבוע התבשרו משפחות המפונים: התקבלתם כחברים בקיבוץ פלמחים. עכשיו הם מאושרים ומקווים שגם בקיבוץ היפה הזה, הקרוב כל כך לים, ייהנו מהשלווה והלכידות שהיו להם באלי סיני.

בשנה האחרונה נעשו מאמצים במנהלת תנופה לאפשר למפוני אלי סיני לבצע את מהלך החבירה לקיבוץ כקהילה אחת ובניית בתי הקבע במקום. ביום רביעי התכנסו חברי הקיבוץ לישיבה שבסופה התקיימה הצבעה חשאית על קבלת תושבי אלי סיני כחברים מן המניין בקיבוץ. לאחר ספירת הקולות התברר כי 93% מחברי קיבוץ פלמחים אישרו את צירוף משפחות המפונים ובכך למעשה יוצאת לדרך תכנית בניית בתי הקבע של מפוני אלי סיני.

קבוצת המפונים הקפידה כל העת לשמור על קשרים הדוקים, כמו משפחה אחת גדולה. יחד בכו על היישוב הפסטורלי לחוף הים שנאלצו לעזוב, יחד חיכו להתיישבות מחדש. 87 משפחות היו באלי סיני, 30 מהן נותרו בקשר אחרי ההתנתקות, אף שעברו זמנית למקומות שונים ובהם קיבוץ כרמיה, מושב זוהר ואפילו לאוסטרליה. כעת יוכלו המפונים להתחיל לבנות את בית הקבע שלהם בקיבוץ פלמחים הסמוך לאשקלון.

קבוצת משפחות אחרת מאלי סיני בראשותו של אבי פרחן, שהיה ממפוני ימית וממקימי אלי סיני, בחרה להתיישב בקיבוץ נווה ים שלחוף עתלית. פרחן וחבריו הצטרפו לקיבוץ נווה ים כאשר כל הצדדים- המפונים, הקיבוץ והמדינה, יצאו נשכרים מהמהלך שכלל הפשרת קרקעות ובניית שכונת הרחבה לקיבוץ.