בחוץ. השר שלום
בחוץ. השר שלוםפלאש 90

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, התייחס לפיוס בין הפת"ח לחמאס עליו נודע ביום רביעי בערב, "שוב נחשפו פניהם האמיתיות של הפלסטינים אשר סירבו לשבת למו"מ ישיר עם ישראל במהלך השנתיים האחרונות. היום ברור לכולם, מדוע הקמת ממשלת אחדות עם חמאס, שהוא ארגון טרור הפועל להשמדת מדינת ישראל, מעידה בצורה מובהקת שפניהם אינם לשלום".

"יש לשאול את העולם כולו האם יש דרך לעשות שלום עם אלו המצהירים השכם והערב על רצונם בהשמדת מדינת ישראל ובאמנתם קוראים להחריבה." אומר השר שלום ומוסיף, "היום ברור לכול שהכרה חד-צדדית פירושה ישות חמאסית-איראנית בלב המזרח התיכון".



השר שלום התייחס גם להשפעה של המהלך על הלחץ על מדינת ישראל ועל הכוונה הפלסטיני להכריז על עצמאות בהמשך השנה, "אני חושב שזה מדליק דווקא איזו נורית אזהרה זועקת לכל העולם, שבעצם מדובר בישות שעלולה לקום כאן, שהיא ישות איראנית, שהיא ישות שנשלטת על ידי סוריה של אסאד, ואיראן של חמינאי, וכל מי שחשב והשתעשע באיזה משהו תיאורטי של מדינה פלשתינית בגבולות  67 בעצם היום מבין בצורה הרבה יותר ברורה מה עלול להתרחש כאן".



"המהלך הזה מסייע לכולנו להבהיר לעולם לאיזה כיוון אנחנו עלולים להגיע כאשר אותה תנועה שלא מכירה בישראל, שלא מכירה במערב, שהיא שלוחה של איראן ושלוחה של דמשק, יכולה להיות זאת שתשלוט על כל האזור הזה," מוסיף השר שלום.