אבו מאזן
אבו מאזןפלאש90

שרי השביעייה החליטו היום כי בשלב זה אין לבצע פעולות כלשהן כלפי הרשות הפלשתינית, כל עוד ההסכם לא נחתם בפועל והמצב בשטח לא מתבהר.

הפורום התכנס היום לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי לדון בהשלכות הסכם הפיוס הפלסטיני. מלבד השרים השתתפו בישיבה גם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי וראש המטה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור.

בדיון הוחלט כי בתקופה הקרובה תצטרך ישראל לבחון כיצד ההסכם משפיע על הנושאים החשובים ביחסים בינה לבין הפלסטינים, כמו נושא שחרור מחבלים הכלואים בידי הרשות, התיאומים הביטחוניים של הרשות עם ישראל והאם ממשלת האחדות הפלסטינית תקבל על עצמה את החלטת הקוורטט הקובעת בין היתר שעל הפלסטינים להכיר בישראל.

בדיון נמסר לשרים מפי גורמים ביטחוניים, כי "חמאס הסכים לחתום על הסכם עם הרשות הפלסטינית מפני שהוא שרוי בימים אלו במצוקה, בשל העובדה שהוא לא הביע תמיכה בנשיא סוריה, בשאר אסד, במהומות המתרחשות בסוריה".

בסקירתם, הבהירו גורמי הביטחון כי הודעת חמאס על נכונות לפיוס הפתיעה גם את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהעלה את אותה הצעה כבר לפני שנתיים, והיא נדחתה על ידי חמאס.

עוד הוסיפו, כי נכון לעכשיו, ככל הנראה ראשי חמאס הנמצאים בדמשק חוששים מיחסו של אסד, והם הבינו שהם צריכים לשוב ליחסים תקינים עם המצרים, למקרה של התדרדרות ביחסים.