מוחמד א-דורה
מוחמד א-דורה
מדינת ישראל תסייע כספית לרופא ד"ר דוד יהודה, לאחר שנטען כי סילף עובדות בפרשת הירי בילד מוחמד א-דורה. ד"ר יהודה מצפה לפסק הדין בעניינו בבית המשפט בצרפת. פסק הדין בפרשה צפוי להינתן בשעות הקרובות.

השר משה יעלון ושר ההסברה יולי אדלשטיין הודיעו לד"ר יהודה כי משרד ראש הממשלה יעביר תקציבים לעורכי דינו ובכך יסייעו לו בסכומים של מאות אלפי שקלים.

בראיון לערוץ 7 סיפר השבוע ד"ר דוד על הפרשה אותה הוא מלווה בארבע השנים האחרונות. ד"ר דוד הוא מבכירי הכירורגיים אורטופדים בישראל ממקבלי הצל"ש על חלקו במלחמת לבנון השנייה ומדליק המשואה בחגיגות יום העצמאות ה-59 למדינת ישראל, ניתח את גמאל א-דורה בבית חולים תל השומר בשנת 92' בעקבות אותה פציעה שגרמו לו אנשי החמאס. הוא מספר כיצד התוודע לטענותיו של גמאל ולפיהם חיילי צה"ל הם שגרמו לפציעתו וכיצד נחלץ למאבק המשפטי לטיהור שמם של חיילי צה"ל ולחשיפת האמת שמאחורי הפרשה.

מספר ד"ר דוד כי גמאל א-דורה סבל מפציעה קשה הכוללת שיתוק של עצבי כף היד. לאחר ניסיון רפואי כושל בבית חולים 'שיפא' בעזה הופנה לבית החולים 'שיבא' בתל השומר ושם נותח על ידי ד"ר דוד עצמו שהחזיר לו את יכולת התנועה של כף היד תוך שהוא מבצע פעולה של הוצאת גיד מאזור כף רגלו השמאלית.

ד"ר דוד מספר כיצד נדהם לראות את א-דורה האב מספר במסיבת עיתונאים כי ידו שותקה כתוצאה מירי חיילי צה"ל. הוא נועץ במנהל בית החולים שלו ובסגנו, במנהלי המחלקה ואף בבכירים במשרד החוץ והבריאות כדי שאלה יורו לו אם לחשוף את הנתונים האמיתיים שמאחורי הפרשה. "הם אמרו לי אתה יכול לחשוף את הפרטים. המדינה מאחוריך".

ד"ר דוד חשף את הפרטים בתקשורת האירופית, ובעיקר בזו הגרמנית שהחליטה לבצע עבודת מחקר כוללת ובין השאר חשפה תוך כדי עבודה זו כי ניתוח מבנה הגולגולת של הנער שנורה בצומת נצרים הוא שונה ממבנה גולגלתו של הנער שנקבר בעזה כאילו הוא הוא מוחמד א-דורה. "הסתבר שמדובר בילד אחר", אומר ד"ר דוד ומוסיף: "את זה לא אנחנו אומרים. את זה אמרו הגרמנים".

עוד מוסיף ד"ר דוד ומספר כי נועץ בכירורגים ופלסטיקאים מומחים שחיזקו את עמדתו ולפיה לא ייתכן שהירי בשנת 2000 הוא שגרם לפציעתו של א-דורה האב.

בעקבות הטענות שהעלה ד"ר דוד בעיתון צרפתי עתר גמאל א-דורה לבית המשפט בצרפת בטענה שד"ר דוד מעליל עליו עלילת שווא, אולם נראה שבמהלך המשפט התהפכה הקערה על פיה ו"במהלך המשפט חשפנו מסמך נדיר" מספר ד"ר דוד "במסיבת עיתונאים נופף גמאל א-דורה בשנת 2005 או 2006 במסמך כתוב בערבית שחתומים עליו לכאורה שלושה רופאים ירדנים, אבל לקחנו את המסמך הזה, הגדלנו אותו, תרגמנו את מה שכתוב שם לצרפתית והנה מסתבר שמה שכתוב במסמך הזה הוא שהפצע של גמאל הוא לא מהירי. השופטים ראו את זה והיו המומים", מספר ד"ר דוד ומוסיף כי לאחר עשר שעות של שימוע בו הוצגו מסמכים ונתונים ביקשה התובעת הכללית של צרפת, שאמורה הייתה להיות נגדו, לזכות אותו בדין.

באשר להתנהלות המשפט הוא מוסיף ומספר כי השופטים ראו היטב כיצד הגרסה הפלשתינית מתבססת על נתונים מביכים, לא בדוקים ולא רציניים ואילו העמדה שאותה ייצג הוא הייתה מקצועית וכוללת. דוגמא לדבריו הוא מציג כשהוא מספר על מומחה למחלות מפרקים שהגיע לבית המשפט כמומחה מטעמו של א-דורה והציג צילום אגן שמוכיח לדבריו שהירי בוצע על ידי חיילי צה"ל. "אחרי העדות שלו ביקשתי לתחקר אותו. הבכתי אותו בצורה מחרידה. הראתי להם שהצילום שמוצג בפניהם הוא ללא תאריך, ללא שם וללא מין של המצולם. נציגת בית המשפט השוותה בין המקצוענות שלנו למסקנות שבטענות שלהם".