השייח ראאד סלאח
השייח ראאד סלאחפלאש 90

ראש התנועה האסלאמית בישראל, ראיד סלאח, רווה נחת מהמהפכות הפוקדות בחודשים האחרונים את העולם הערבי. סלאח, שביקר ביום שישי האחרון בירדן, אמר בשיחה עם כתבים כי המהפכות הללו הינו השלב המקדים לקראת שחרור אל-קודס ומסגד אל-אקצה מידי "הכיבוש".

הניצחון שהשיגו ההמונים במהפכות בתוניס, במצרים ובמדינות נוספות נובע, לדברי סלאח, מרצון העמים, וכוח זה צריך להיות מופנה בשלב הבא על מנת להביא לסילוקו של "הכיבוש, הישראלי. הוא ציין, כי המהפכות הערביות החזירו את בעיית אל-קודס ומסגד אל-אקצה למקום הטבעי בו היו בהיסטוריה הערבית והאסלאמית, כשהן "מניפות את (דגל) הניצחון, הכבוד, התהילה והעירנות.

סלאח קרא לאומה הערבית שלא לציין את זיכרון הכיבושים של עומר בן אל-ח'טאב רק במסגרת חגיגות, אלא להביא לזיכרון שיביא ליצירת מציאות חדשה. עֻמַר בִן אלחַ'טַאב היה הח'ליפה (השליט) השני לאחר מוחמד ואבו בכר. הוא נחשב למייסד האימפריה המוסלמית, לחם נגד הביזנטים וכבש את ארץ ישראל, סוריה, עיראק ומצרים. עומר היה כובש ירושלים, ומסגד עומר בירושלים קרוי על שמו. סלאח יצא לירדן על מנת להשתתף באירוע של התנועה האסלאמית בעיר עקבה לציון כיבוש ירושלים בין בידי עומר בן אל-ח'טאב.