תלמידים - אולימפיאדה בפיזיקה
תלמידים - אולימפיאדה בפיזיקהצילום: פלאש 90

לראשונה, מדינת ישראל מארחת את אולימפיאדת אסיה לפיזיקה לבני נוער שתתקיים בניצוחם של משרד החינוך ואוניברסיטת תל-אביב.  ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ד"ר עופר רימון, ראש מינהל המדע והטכנולוגיה של משרד החינוך, ומי שעומד מאחורי המיזם המורכב של אירוח האולימפיאדה.

באולימפיאדה הנערכת זו השנה ה-12 ישתתפו 120 מתחרים מ- 16 משלחות מהמדינות הבאות: הודו, מונגוליה, סינגפור, טיוואן, תאילנד, וייטנאם, רוסיה, אוסטרליה, הונג קונג, קזחסטן, קירגיסטן, סרי-לנקה, אינדונזיה, סין, טג'יקיסטן וישראל.

בדבריו מספר ד"ר רימון כי האולימפיאדה הנוכחית מהווה מעין הכנה לאולימפיאדה הבינלאומית הצפויה בחודש יולי הקרוב בבנגקוק, שם תשתתפנה שמונים משלחות מרחבי העולם.

באשר למיקומה של ישראל בעולם הוא מספר כי כעת מדורגת ישראל בעולם במקום ה- 5, אולם האולימפיאדה הקרובה עשויה להציב בפניה רף גבוה שכן רוסיה שלא השתתפה בתחרות הקודמת תשתתף באולימפיאדה הקרובה. עם זאת הוא מדגיש בדבריו את התנופה המשמעותית בדמותם של מאות מיליוני שקלים המועברים מראשית הקדנציה של השר גדעון סער לתחומי המדע השונים בבתי הספר. קצת מאכזב אותו, הוא מודה, שלמרות ההשקעה הרבה והמהלכים הדרמטיים המתבצעים על ידי משרד החינוך, התקשורת בישראל מעדיפה להתעלם ולהבליט כל סקר בו ניתן להוכיח את הפגמים ברמתו של הנוער בישראל.

באשר לאופן התנהלות האולימפיאדה מרחיב ד"ר רימון ומספר על השלבים השונים, שהחלו במבחנים מוקדמים בקרב כלל תלמידי חמש יחידות פיזיקה בתיכוני הארץ, ומהם נבחרו 300, ובשלב הבא התמודדו עד לבחירתם של שלושים מתוכם ומהשלושים נבחרו 8 המייצגים של ישראל בתחרות.

באשר לאולימפיאדה עצמה, היא מתבצעת בשני שלבים - השלב העיוני והשלב הניסויי, ובסופם משוקללים הציונים וניתנות מדליות זהב, כסף וארד בתחומים השונים.

התלמידים שבנבחרת הישראלית הם:  אסף רוזן (תיכון עירוני ג' ע"ש מוטה גור, מודיעין), אביב פרנקל (אורט יד ליבוביץ, נתניה), גור פרי (תיכון רבין, מזכרת בתיה), קרן בן צבי (בית ספר ליידי דיוויס תל אביב), דניאל ורדי זך (תיכון אוסטרובסקי, רעננה), גל דור (תיכון אחד העם, פתח תקוה), שחק להב (עירוני ב' ע"ש רבין, מודיעין), בן פינשטיין (עירוני ב', ע"ש רבין מודיעין).

בהצלחה.