טויוטה
טויוטהאתר החברה

רכב פרטי מהווה את אחת ההוצאות שקיימות כמעט בכל משק בית. להלן נביא מספר פרמטרים חשובים שיש לקחת באחזקת רכב פרטי שימחיש כמה כסף עולה אחזקת הרכב מדי שנה, והאם זה כלכלי או שזה טוב לנו מטעמי נוחות.

עלות הרכב - במידה ובחרתם לקחת הלוואה לקניית רכב חישבו מה המחיר האמתי שתשלמו על האוטו, ואולי כדאי להמתין ובנתיים לשים כסף בצד בתוכנית חיסכון סולידית שתניב לכם תשואה שבעקבותיה לא תצטרכו הלוואה.

קילומטראז' שנתי בממוצע –מאוד קשה לדעת נתון זה , אבל אם אתם נוסעים פחות מ- 10,000 ק"מ אתם זכאים להנחה בתשלום ביטוח המקיף לרכב, אצל מספר חברות ביטוח.

צריכת דלק ממוצעת בק"מ לליטר - נתון חשוב ביותר בטח ובטח בתקופה כמו עכשיו, יש לבחון בשני מצבים בנסיעה עירונית ובין עירונית.

מחיר דלק ממוצע (לליטר) –על מנת להוזיל בצורה משמעותית נתון זה מומלץ לבדוק באתר Fulltank.co.il  ולבדוק היכן התחנות הזולות הקרובות לאזור מגוריכם,כמו כן אם אתם נמנים כחברי מועדון של רשת/קבוצה מסוימת נצלו הטבה זו.

מחיר אגרת רישוי (טסט) שנתית-התשלום כולל תשלום אגרה לרשות השידור שעולה כ- 117 ₪ תשלום זה שונה ממכונית למכונית,ניתן לבדוק באתר משרד התחבורה מהו התשלום שתשלם.

עלות ביטוח רכב שנתית ממוצעת (כלל הביטוחים, כולל  ביטוח מקיף, חובה, צד ג'...)



בנושא ביטוחים נחלק לשניים

ביטוח חובה-ניתן לעשות השוואה דרך מחשבון שנמצא באתר משרד האוצר (מצ"ב לינק)  http://ozar.mof.gov.il/hon/2001/insurance/car.asp

חשוב לבדוק במקביל שאותה חברה זולה משלמת אם חלילה קרה מקרה תאונה/רמת שירות בכלל-(ניתן לראות  מה היה הדירוג שנתנו לו מבחינת השירות) –הזול עלול גם לעלות ביוקר במקרים מסוימים.

ביטוח מקיף - לו הייתי שואל אדם מן הישוב על מה שילמת ביטוח מקיף – התשובה תהיה על הכל. אז זהו שממש ממש לא. צריך לבדוק מהי ההשתתפות העצמית אם חלילה קורה תאונה האם תקבל חלקי חילוף מקוריים, רכב חילופי, אם ניתקעת באיזשהו מקום שכוח אל האם גם לשם מגיעים.

שירותי גרירה (יש חברות ביטוח שלא מגיעים להתנחלויות או דורשות תשלום נוסף בגין זה), אל תאמינו לאיש מכירות ממולח שלא יכול להביא לכם פוליסה שמראה מה זה כולל, קראו את האותיות הקטנות הם הכי חשובות.

עלות טיפולים שוטפים ותקלות לשנה – אוטו צריך טיפול לפי הספר, אי טיפול בזמן עלול לגרום לתקלות בכביש, כמו כן זה החיים שלכם, תשמרו עליהם כמו שצריך.

ירידת ערך שנתית באחוזים –יש לקחת בחשבון – כל מכונית מאבדת מערכה מרגע עלייתה לכביש, ישנם כאלו שמכוניתם מאבדת עשרות אחוזים, חישבו גם על זה.

תשואה אלטרנטיבית באחוזים (כמה יכולת להרוויח על הכסף לולא קנית בו רכב) –בידקו עלות נסיעה בתחבורה ציבורית או חבירה לחבר הנוסע למקום סמוך לעומת קניית הרכב.

לנוחיותכם צירפתי קישור לאתר" גלינגו " שיש בו מחשבון שמכיל את הפרטים המופיעים לעיל

http://www.goleango.com/

לשאלות ותגובות:

שי אבו - יועץ פעמונים [email protected]

לאתר פעמונים