סוף האידיליה? סער וארז
סוף האידיליה? סער וארזפלאש 90

במסיבת עיתונאים חגיגית בישרו ראשי משרד החינוך וארגון המורים על השקתה של רפורמה בחינוך העל יסודי. כעת מתברר כי הרפורמה עוד רחוקה.

בשבועות האחרונים המתינו עשרות אלפי מורים לעדכון אודות תוצאותיו הסופיות של המשא ומתן בין משרד החינוך ומשרד האוצר לבין ארגון המורים אודות פרטיה הסופים של הרפורמה, אולם העדכון בושש מלבוא.

הערב התברר למורים כי העיכובים אינם טכניים ונוגעים למהותו של המשא ומתן, אשר ככל הנראה עלה על שרטון מאז חג הפסח.

במכתב שישגר יו"ר ארגון המורים, רן ארז, למנכ"ל משרד החינוך ולממונה על השכר באוצר, ואשר הועבר הערב (שלישי) לחברי הארגון, קובל ארז על דרישה בלתי סבירה לדעתו אותה העלו נציגי המדינה ערב החתימה הסופית על ההסכם, ויתור על הקידום בותק.

לטענתו של ארז, דרישה זו לא הועלתה כלל עד לאותו המועד, ונציגי המדינה במו"מ אף הודו כי עניינה נוגע למשאים ומתנים אחרים אותם מנהל האוצר מול איגודים מקצועיים אחרים.

"דרישה זו, לא די שהיא חדשה ולא הועלתה לאורך כל המו"מ, אלא שלו קיבלנו אותה היינו מממנים בעצמנו את הרפורמה כולה ואילו משרד האוצר היה מקבל את תוספת העבודה שלנו ללא עלות ואף עושה "קופה", כל זאת על חשבון המורים", קובע ארז במכתבו.

לדבריו, "אנו את שלנו עשינו: בנינו רפורמה, ניסינו אותה, ויתרנו למען יישומה, נאבקנו למענה, אלא שנציגי הממשלה אינם מסוגלים להתעלות מעל חישובים פוליטיים כנ"ל ומחמיצים בכך את גודל השעה".

"אנו, כנראה, הסתכלנו רחוק מדי ואתם לא השכלתם להבין את גודל השעה. חבל. כעת נשלח אליכם את הדרישות של האיגוד המקצועי, על כל המשתמע מכך", חתם ארז את מכתבו לשניים.