בן יוסף לבנת
בן יוסף לבנתהי"ד
בן יוסף לבנת שנורה למוות בידי שוטרים פלסטינים בקבר יוסף שבשכם לפני כשבועיים, לא מוכר על ידי המדינה כחלל פעולות איבה. כך דיווח "מעריב".
 
ע"פ הדיווח המשפחה לא זוכה לליווי של המוסד לביטוח לאומי כמקובל לאחר פיגועים, וכי אשתו וארבעת ילדיו לא מקבלים כל תמיכה נפשית או כלכלית.



על אף ההתעלמות מצד הביטוח הלאומי דווקא באתר האינטרנט של משרד ראש הממשלה נחשב בן יוסף לבנת כנפגע טרור. באתר ישנו עמוד שלם המוקדש לבן יוסף ושם נכתב במפורש כי הוא "נרצח".
 
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "הבוקר הגיעה פנייה מהמוסד לביטוח לאומי לרשות המאשרת במשרד הביטחון, לצורך מתן הכרה בבן יוסף לבנת כנפגע פעולות איבה על פי חוק. משרד הביטחון יבחן את הבקשה בין היתר על בסיס מסקנות חקירת צה"ל וההחלטה תינתן בהתאם במהירות האפשרית".

הבוקר דווח כי משטרת מחוז ש"י שיחזרה הלילה (שישי) עם צה"ל והשב"כ את רצח בן יוסף לבנת בשבוע שעבר בקבר יוסף בשכם. החוקרים נכנסו לקבר יוסף בשכם עם שלושה מחסידי ברסלב שנכחו במקום בשעת הרצח. השלושה שיחזרו יחד את החוקרים את התקרית בה ירו שוטרים פלסטינים לעברם ורצחו את לבנת. שוטרים פלסטינים לא נכחו בשיחזור. המשטרה ממשיכה לחקור את האירוע.