ערבים מתפרעים בסילוואן. ארכיון
ערבים מתפרעים בסילוואן. ארכיוןפלאש 90

תהלוכות השיבה מתוכננות ב-15 במאי לעבר גבולות מדינת ישראל ומול שגרירויות ונציגויות ישראל במדינות ערב. אחת מהן תתקיים בגבול לבנון, והיא מאורגנת ע"י ארגונים פלסטיניים ולבנוניים, ובהשתתפות נציג חמאס בלבנון, עלי ברכה.



ראש הוועדה המכינה של התהלוכה, ח'אלד זיידאן, פרסם הודעה ראשית בה נאמר כי התהלוכה תתקיים ביום ה"נכבה" (האסון שרואים הפלסטינים בהקמת מדינת ישראל), וזאת "על מנת להדגיש את זכות השיבה לכל הפלסטינים אל כל שטח האדמה הפלסטינית".



השם שנבחר לתהלוכה מבטא את המסר העומד מאחוריה: "תהלוכת השיבה – 15 במאי". מטרתה, כך נמסר, הינה להדגיש את זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים לשוב לבתיהם ולרכושם, להדגיש כי זכות השיבה הינה זכות מקודשת, היסטורית וחוקית והיא קניין של הפלסטינים לדורותיהם וכי על האומה הערבית והאסלאמית לתמוך בזכות השיבה.



יו"ר מועצת העיתונות הלבנונית, מוחמד אל-בעלבכי, שיבח את תהלוכת השיבה והביע תקווה ל"שחרור כל האדמה הפלסטינית.” לדבריו, “הרעיון לכיתור של מדינות המעטפת את מדינת הגזל ישראל הינו רעיון מצוין בשיטת הפעולה ובעיתוי, ובפרט לאחר ההחלטה הישראלית האוסרת על השימוש במילה נכבה,” אמר בעלבכי.