63 שנה חלפו מאז מלחמת העצמאות שפרצה לאחר ההכרזה על הקמת מדינת ישראל. רבים מן הלוחמים במערכה היו ניצולי שואה, שהגיעו לארץ מהתופת, שרידים יחידים למשפחות שלמות שנספו. חלק גדול מהנופלים במלחמת העצמאות בהגנה על מדינת ישראל הקטנה לא הותירו אחריהם שריד, לא בן משפחה שיאמר קדיש. נופלים אלו הם חללי "הנצר האחרון". הדבר היחיד שזכו לו הוא קבר ומצבה בבתי העלמין הצבאיים אך ללא מי שיפקוד אותם. עד עתה.

ביום הזיכרון הקרוב יפקדו את קברי חללי "הנצר האחרון" מאות מחברי תנועת 'ישראל שלי' הפועלת להפצת ציונות ברשתות החברתיות. ב'ישראל שלי', המונה קרוב ל 50,000 חברים, הגדירו את הפעילות כ"אחת הפעולות החשובות ביותר" שיזמה התנועה.

בפוסט מיוחד שפורסם בדף הפייסבוק של הקבוצה נכתב: "לא ניתן שקברי גיבורים אלו יישארו מיותמים".

באתר 'ישראל שלי' פורסמה רשימת חללי "הנצר האחרון" מתוך אתר ההנצחה "יזכור" של משרד הביטחון מחולקים לפי בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. חברי הקבוצה נתבקשו לבחור את שמות הנופלים שאל קבריהם הם מתכוונים לעלות היום ומחר, לפרסם את השמות כדי שיהיה ניתן לחלק המשימה בין כל חברי התנועה, לרכוש פרחים, לכתוב גלויה או מכתב אישי ולהניח אותם על קבריהם של נופלי מערכות ישראל הבודדים. חברי 'ישראל שלי' יעלו לקבר ויאמרו קדיש לעילוי נשמתם של חיילי צה"ל, ניצולי השואה שהגיעו לארץ לבדם, ונפלו בשדות הקרב במערכה על הגנת מדינת ישראל.

מאות חברי התנועה כבר הודיעו כי ייטלו חלק בפרויקט הייחודי והמרגש ויגיעו לקברי חללי "נצר אחרון" בבית העלמין בנתניה, בנחלת יצחק בתל-אביב, החלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפ"ת, בית הקברות בנהריה, בית העלמין הצבאי בהר הרצל, בבית הקברות בכפר ורבורג, החלקה הצבאית בבתי הקברות בקרית אתא, בקיבוץ דורות, בבאר טוביה ובעוד שורה ארוכה של בתי עלמין צבאיים ברחבי הארץ. כמו כן כל אחד מחברי הקבוצה יפרסם בדף הפייסבוק שלו ובדף של 'ישראל שלי' פרטים ואת תמונתם של הנופלים שאת קברם יפקוד במהלך היממה הקרובה – כדי לזכור את הנופלים.

איילת שקד, מראשי 'ישראל שלי' אמרה היום, כי "עם ישראל מתייחד הערב עם נופליו במערכות ישראל. קרובי משפחה יעלו על קברי יקיריהם שנפלו בהגנה על מדינת ישראל אך ישנם נופלים רבים שלא הותירו אחריהם דבר מלבד מצבה מיותמת, נופלים אשר שרדו את התופת, ניצלו מציפורני הנאצים כדי להגיע למדינת ישראל הצעירה, ונפלו מות גיבורים במערכה להגן עליה. כפי שעלו לארץ בודדים, הם גם נפלו כבודדים, ואנו רואים לעצמנו חובה כפולה ומכופלת לזכור אותם, ולפקוד את קבריהם ביום הזיכרון. בזכות קרוב ל – 50,000 חברי ישראל שלי המתגוררים בכל רחבי הארץ נוכל להגיע למרבית חללי נצר האחרון בבתי העלמין השונים ולחלוק להם כבוד ביום הזיכרון הקרוב.  זהו המעט שאנו יכולים לעשות עבור אותם גיבורי ישראל. אנו מקווים שהיוזמה שהחלה באמצעות הפייסבוק תהפוך למסורת ולפרויקט לאומי".