חזון אופטימי. השר הרשקוביץ
חזון אופטימי. השר הרשקוביץפלאש 90

תחת הכותרת 'עם הפנים קדימה' מקיים ערוץ 7 את פרויקט יום העצמאות שלו. אישים מתחומי עשייה שונים ומגוונים משיבים לשאלה: "איך אתם מעריכים שתיראה המדינה בעוד עשרים וחמש שנים, ואיך הייתם רוצים שהיא תיראה באותם ימים?"

כבר בפתח דבריו מבהיר השר הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ', שר המדע ויו"ר 'הבית היהודי' ש"כוחותי הנבואיים חלשים", ולכן הוא מעדיף לדבר על מה שרצוי בעיניו לעתידה של מדינת ישראל ו"נקווה שנתקרב אליו".

"שמדינת ישראל תהיה מדינת כל העם היהודי, שכל יהודי יראה בה את מקומו וישאף לחיות בה גם למעשה. שנהיה אור לגויים גם בנושאים תורניים וגם בנושאים מדעיים וטכנולוגיים", וכדי שיהיה ברור הוא מוסיף וקובע: "אנחנו צועדים בכיוון הזה".

השר הרשקוביץ "רואה אותנו בעוד עשרים וחמש שנים כמדינה מתוקנת, אנשים מתוקנים במידות, בערכי 'ואהבת לרעך כמוך', מדינה שערכי היהדות הם ערכיה". לאופטימיות שלו מוצא השר הרשקוביץ תימוכין כבר במציאות העכשווית, בפעילותה של הציונות הדתית שהופכת דומיננטית יותר ויותר בכל תחומי החיים, פעילות שתביא, כך הוא משוכנע לנשיאה בגאון של דגלי אהבת העם התורה והארץ. "התהליך כבר קיים", הוא קובע. אופטימי כבר אמרנו? 

****************************************************************************************

הזמר דודו פישר רואה את הסטטיסטיקות הציבוריות של מדינת ישראל ומגיע למסקנה כמעט וודאית לטעמו באשר לאופן בו תיראה מדינת ישראל של עוד עשרים וחמש שנים. "אני רואה תהליך התחרדות, ואני לא אומר זאת לגנאי. הצבא יהיה חרדי. יהיה רוב חרדי בכנסת, ראש ממשלה חרדי וזו תהיה מדינה יפהפיה".

פישר מדגיש שלא מדובר לטעמו בראייה חכמה במיוחד של העתיד, אלא פשוט בקריאה נכוחה של הסטטיסטיקות. "זה ברור לכולם שזה מה שיהיה".

ואם עד כאן תיאר דודו פישר את איך שהמדינה תיראה להערכתו, באשר לאיך שהוא היה רוצה לראות אותה בעוד 25 שנים הוא מציג חזון עם תכנית עבודה, ובראשיתו הוא קובע: "זו מדינה הכי נהדרת בעולם", וממליץ על כמה שינויים קטנים כמו שינויים במערכת החינוך, "יותר יהודי, יותר ערכי, יותר אהבת הארץ והמדינה". אחד המסרים החשובים שהוא סבור שיש להנחיל לדור הבא הוא ההבנה שהקשר לארץ נובע אך ורק מהבטחת הבורא לעמו.

שינויים קלילים, "לא צריך לעשות שינויים גדולים מדי", הוא קובע ושב ואומר: זו ארץ נהדרת עבור כל יהודי.