הרב מצגר בלשכתו
הרב מצגר בלשכתופלאש 90

תחת הכותרת 'עם הפנים קדימה' מקיים ערוץ 7 את פרויקט יום העצמאות שלו. אישים מתחומי עשייה שונים ומגוונים משיבים לשאלה: "איך אתם מעריכים שתיראה המדינה בעוד עשרים וחמש שנים, ואיך הייתם רוצים שהיא תיראה באותם ימים?"





הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אינו מחלק בין הרצוי והמצוי באשר לעתידה של המדינה, אלא מעדיף לאחד את שני חלקיה של שאלתנו.

הרב מצגר רואה את ריבוי הילודה בציבור הדתי והחרדי ומיצר על חוגים אחרים שבהם הילודה מתמעטת, ומתוך כך הוא צופה ש"בתים רבים יותר ילמדו על ברכי התורה והמצוות, רבים מהיהודים יקפידו יותר על תורה ומצוות, הקשרים בין דתיים וחילוניים יתפתחו ויתקרבו הלבבות".

ומעל כל אלה יש לרב מצגר תקווה אחת נוספת ומרכזית: "חלומי הוא שבתקופה הזו משיח צדקנו יגיע ויביא לנו את הגאולה כי כבר קשה לשאת את עול השיעבוד".

באשר לזירה המדינית שסביבנו מתקשה הרב מצגר לנבא ובכל זאת מוסיף איחול שאויבינו יפקחו עיניהם ויפנימו את כוחו של עם ישראל ואת הכוח שמעניק לו רבש"ע המציב אותו ככבשה בין שבעים זאבים, וכוחנו יגבר עליהם לאחר שיבינו שאין בידם ברירה אלא להשלים עם קיומינו ולכרות איתנו ברית שלום, ועם  ישראל יישב לבטח".