אמש מעל הכנסת
אמש מעל הכנסתפלאש 90

תחת הכותרת 'עם הפנים קדימה' מקיים ערוץ 7 את פרויקט יום העצמאות שלו. אישים מתחומי עשייה שונים ומגוונים משיבים לשאלה: "איך אתם מעריכים שתיראה המדינה בעוד עשרים וחמש שנים, ואיך הייתם רוצים שהיא תיראה באותם ימים?"

כשחברת הכנסת מירי רגב מתבקשת לצפות קדימה בזמן היא פורשת חזון שנשמע קצת כמו עצרת בחירות, אבל מי שמקשיב לקולה זה בהחלט נשמע שהיא מאמינה למה שהיא אומרת:

"אני מאחלת לנו שנמשיך להיות מדינה עצמאית שירושלים בירתה המאוחדת, שנקטין את הפערים ופריפריה ומרכז יהיו אחד. שהכלכלה תאפשר התפתחות ויכולת מגורים לזוגות צעירים, רווחה כלכלית וחינוכית, שנמשיך לשמור על הרוב היהודי, ואם נצליח בכך אהיה מרוצה להשאיר כך את המדינה לדורות הבאים".

ניסינו לבדוק אם מעבר לאיחולים והצהרות הדברים גם ריאליים, ומסתבר שרגב משוכנעת שכן: "אני מאמינה ומקווה שממשלת הימין תמשיך להיות בשלטון ותניף את הדגלים הללו", ולהערכתה השלטון הזה יוכל גם להוכיח בבוא היום לעולם שעם ישראל נמצא בשכונה גדושה בטרוריסטים שעימם הוא צריך להתנהל ולא לוותר.

********************************************************************************

עורך הדין ציון אמיר מתקשה להשיב לשאלת ה'איך המדינה תיראה' ומעדיף להתמודד עם שאלת ה'איך היית רוצה שהיא תיראה'.

"אני רוצה מדינה שיוויונית יותר, מדינה פחות חומרית, יותר דמוקרטית, ערכית, מדינה שיש בה שיתוף ואחווה, מדינה יותר יהודית עם פחות שנאה וקיטוב. מדינה שבה האזרחים חושבים יותר על טובת הכלל ופחות על טובת הפרט".

ושיהיה ברור, בעו"ד אמיר יש מספיק אופטימיות כדי להאמין שאכן כך יהיה ו"בכוח האמונה בחוסנם של העם והחברה בישראל נהפוך לטובים יותר".