המשאית הדורסת. תל אביב
המשאית הדורסת. תל אביבפלאש 90

משאית פגעה הבוקר (ראשון) בכמה כלי רכב בשעה שנסעה מכיוון צומת מסובים לדרך בר לב בת"א והמשיכה בנסיעה, כך עולה מדיווח ראשוני.

אדם אחד נהרג ושישה עשר בני אדם נפצעו, אחד באורח בינוני והיתר באורח קל. חלק מהפצועים נפגעו באזור מסובים והיתר בשלושה מוקדים באזור דרך בר לב. שבעה פצועים מאזור צומת מסובים פונו לבית החולים בתל השומר ואילו יתר הפצועים, אשר נפצעו בדרום תל אביב, פונו לבתי החולים איכילוב וולפסון.

עדי ראיה טוענים, כי לאחר שהנהג פגע ברכבים הוא יצא מתא הנהג והתחיל לידות חפצים לעבר אנשים שהיו באזור. אזרחים עצרו את הנהג, צעיר תושב כפר קאסם, לאחר שחשו בסכנה ולאחר זמן מה הגיעו השוטרים ועצרו אותו, עדיין לא ברור מה המניעים.

סיגל, עובדת בקיוסק סמוך, מספרת לערוץ 7 כי ראתה לפתע משאית גוררת מכונית כאשר חלקים עפים מצד לצד, "צעקתי עליו שיעצור אך הוא לא התייחס אלי. התקשרתי למוקדי החירום וצעקתי, אני לא יודעת מה קורה פה, אולי זה פיגוע, יש פה הרוגים".

כשעתיים לאחר האירוע מספרת סיגל, כי כעת היא זוכרת שהיה טרקטור נוסף, אשר לדבריה היה נהוג על ידי בן מיעוטים, אשר נסע במקביל למשאית.

נתי שפירא מתנדב זק"א שהגיע לזירה, אמר כי "בתחילה חשבנו שמדובר בתאונה  קטלנית עם נהג משאית שפגע וברח, אך תוך כדי טיפול בנפגעים מוקד זק"א עדכן אותנו שמדובר באירוע פח"ע מיד הפעלנו נוהל פיגוע ומתנדבים נוספים הוקפצו לזירה, במקום אנו מטפלים בהרוגה אחת שככל הנראה נהגה בגיפ שנפגעה מהמשאית ונהרגה במקום, צוות זק"א מטפל בגופה ובאיסוף הממצאים".

במקביל עצרה המשטרה תושב ערערה שהיה ברכב סמוך, זאת לאחר שהיה ברכב בסמוך ונמלט מהמקום מיד לאחר האירוע. במשטרה בודקים אם היה לו קשר לאירוע או שמא נבהל וברח. המשטרה בדקה בתחילה חשד לפיו המשאית ממולכדת אולם חשד זה נשלל.

מפקד מחוז תל אביב ניצב אהרון אקסול התייחס לאירוע הדריסה בתל אביב. "כל הכיוונים פתוחים בחקירה. ישנם לא מעט סימני שאלה ואני מאמין שעם התקדמות החקירה נוכל לתת עוד אינפורמציה. אני לא רוצה לקבוע חד משמעית אם מדובר בפיגוע או בתאונה ואני מניח שרק עם הזמן נוכל לדעת לאיזה כיוון אנחנו הולכים". נציב אקסול סירב להתייחס לגרסת החשוד בביצוע הפיגוע בחקירתו.

למרות הדברים הללו, מקורות בצוות החקירה מעריכים, כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. מפכ"ל המשטרה שהגיע למקום הבהיר גם הוא כי הכיוון המוביל הוא פיגוע על רקע לאומני, אך סייג ואמר, כי "אנחנו כרגע חוקרים את העניין ורק לאחר שנשלים את החקירה נוכל לקבוע מה שקרה כאן".

לקראת אירועי הנכבה שחל היום (א') צה"ל הטיל  סגר על שטחי יהודה ושומרון, ונערך בעיקר להפרות סדר, עלייה במקרי זריקות האבנים והשלכת בקבוקי התבערה. צעירים ערבים יידו הבוקר אבנים לעבר כוחות הביטחון בעיסוואה שבמזרח ירושלים, סמוך לתחנת הדלק בשכונה. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

(צילום: פלאש 90)