ניצב ניסו שחם אמנם החל את כהונתו כמפקד מחוז ירושלים של המשטרה, אולם נראה שיש מי שעדיין לא נואש מלבטל את המינוי גם כעת. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עורך הדין אביעד ויסולי שהגיש בסוף השבוע שעבר בקשה לשר לביטחון פנים לביטול המינוי ובכוונתו לעתור לבית הדין בעבודה נגד המינוי.

ויסולי מספר כי העתירה המתוכננת מתבססת על הכרעת בג"ץ בעניינו של שחם כאשר מונה לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים. באותם ימים נדחתה אמנם העתירה שהתבססה על אירועי כפר מימון, אולם לדבריו בהכרעת בית המשפט נקבעו פרמטרים שונים שמינויו של שחם כעת אינו עומד בהם. ויסולי פורט את הבעייתיות במינוי. הוא מזכיר שעל המינוי החליט המפכ"ל דנינו בתוך 48 שעות, זמן בו לא יכול היה לבחון את מכלול הנתונים הנוגעים לאישיותו והתנהלותו של שחם.

עורך הדין ויסולי מזכיר את תקופת כהונתו של שחם כמפקד האחראי על הר הבית, וקובע כי מדובר בתקופה הגרועה ביותר לעם היהודי מאז מלחמת ששת הימים. בשנים אלה לא ניתנו אישורים לעלייה יהודית להר הבית. שחם שלח תצהירים לבית המשפט ובהם קבע כי אם יעלו יהודים להר הבית תהיה שפיכות דמים והמזרח התיכון כולו יבער, הצהרות שלא עמדו במבחן המציאות כאשר חייב בית המשפט את המשטרה לפתוח את מתחם ההר לעליית יהודית בתשעה באב.

בתקופה זו, מוסיף ויסולי, בנו אנשי הוואקף את המסגד המרואני ללא אישורים כחוק כולל פעירת בור בגודל של שלושים מטרים על ארבעים במקום פתח מילוט למסגד. כמו כן פונה עפר ממתחם ההר בניגוד לחוק, במה שויסולי מכנה "שוד העתיקות הגדול", ומזכיר כי בימים אלה נחקר חלק מהעפר שהושלך לנחל קידרון וחלקו אבד לעד. עבירות אלו על חוק העתיקות בוצעו ללא אכיפה משטרתית שאמורה הייתה למנוע אותן. "כמעט איבדנו את הריבונות בהר", אומר ויסולי וקובע כי רק בשנת 2003, לאחר תום תקופת שחם כאחראי על המקום שבה הריבונות הישראלית והופיעה.

לבד מכשלים אלה במתחם הר הבית מוסיף ויסולי ומציין את הסכסוך החריף של ניצב שחם עם ראשי העדה החרדית לאחר שהצדיק ירי חי של שוטר לעבר מפגינים חרדים.

בנוסף הוא מציין את הנכות הפיזית שעבורה דרש שחם תגמול. מדובר בנכות ברמה של 70 אחוזים. לדבריו קשה להניח שהמפכ"ל דנינו בחן את שאלת תפקודו של שחם כמפקד מחוז בעודו סובל מנכות כה חמורה, ואם אין הנכות חמורה כל כך יש לבחון האם דרישתו לתגמול נעשתה כחוק.

על כל אלה נוסף אירוע כפר מימון והתבטאותו החריפה נגד ציבור המפגינים נגד העקירה. סעיף זה היה העילה לעתירה נגד מינויו בעבר לסגן מפכ"ל. ויסולי מציין שהמינוי אושר על פי הכרעת בית המשפט בעקבות הודעת המשטרה שמפקד המחוז החדש, ניצב פרנקו, זקוק לסיוע של תושב העיר בכהונתו החדשה. עם זאת במהלך הדיון סביב המינוי אז הועלה הצורך לבחון לעומק את החלטת המינוי, בחינה שויסולי משוכנע למעלה מכל ספק שלא יכולה הייתה להתבצע על ידי המפכ"ל דנינו בארבעים ושמונה שעות בלבד.

כאמור בכוונתו של ויסולי כנציג המטה למען ארץ ישראל להגיש עתירה לבית הדין לענייני עבודה ולחייב את המפכ"ל להבהיר את הליכי בחירתו של שחם. הוא עצמו מסרב להתחייב באשר לסיכויי העתירה, אולם הוא משוכנע שאם בית המשפט ינהג על פי הפרמטרים שנקבעו על ידי בג"ץ הרי שהמינוי יבוטל.