תקנות החוק הביומטרי
תקנות החוק הביומטריצילום: פלאש 90

ועדת השרים ליישומים ביומטריים החליטה היום לאשר את תקנות החוק הביומטרי והעבירה את התקנות לאישור ועדת הכנסת העוסקת בנושא.

השרים ישי, נאמן ושטייניץ הצביעו בעד התקנות. השר מיכאל איתן התנגד בהצבעה. במסגרת ההחלטה בוטלה למעשה האפשרות לבדוק את הפעלת המאגר הביומטרי באופן שיגביל את הפגיעה בפרטיות אזרחי ישראל, כפי שהוצע ע"י פרופ' עדי שמיר ממכון ויצמן.



בתום הישיבה אמר השר מיכאל איתן כי "התפקיד של הפיילוט להפעלת המאגר הביומטרי, כפי שנקבע בחוק, היה לבחון את נחיצות קיומו של מאגר ביומטרי ומטרותיו, את המידע שיש לשמור במאגר ואת אופן השימוש בו והכל במטרה לצמצם את הסיכונים לפגיעה בביטחון ובפרטיות. ההחלטה שנתקבלה היום פוסלת על הסף את הצעת הפשרה המידתית שהעלה פרופ' עדי שמיר ללא כל בדיקה אמיתית. ההתעלמות מהצעת שמיר, הנתמכת ע"י רוב מכריע של גורמים מקצועיים ומומחים מהאקדמיה אינה סבירה, והופכת את הפיילוט להפעלת המאגר לניסוי שתוצאותיו ידועות מראש המסכן את הזכות לפרטיות שלאזרחי ישראל במידה מוגזמת".



הצעת פרופ' שמיר להפעלת המאגר הביומטרי מחלקת את המאגר לאלפי "מגרות" המכילות כל אחת מאות אזרחים, כך שבמקרה ותתקיים דליפה מן המאגר, הנתונים שידלפו יסבו נזק מידתי בלבד, ללא פרטי זהות. יחד עם זאת משמרת ההצעה את היכולת למנוע מאדם להשיג זהות נוספת ומזויפת, ובכך מקיימת את מטרת המאגר.