השר בגין
השר בגיןפלאש 90

השר בני בגין אמר הבוקר (שלישי) בעקבות נאום ראש הממשלה נתניהו בכנסת כי הפרשנות ולפיה נתניהו לא שלל פינוי התנחלויות מבודדות, הינה פרשנות מוטעית.

בראיון לקול ישראל אמר השר בגין כי עתיד הישובים היהודים ביהודה ושומרון יקבע אך ורק במשא ומתן. הוא הוסיף כי הוא התנגדותו הנחרצת להקמת מדינה פלשתינית קיבלה חיזוק לאחר חתימת הסכם הפיוס בין אשף לחמאס, וכי מדינה כזו תהפוך המהירה למדינת חמאס טרוריסטית.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, צפוי במהלך נאומו המדיני ביום חמישי לקורא לישראל לסגת לקווי 1967 ולחלק את ירושלים בין ישראל לרשות, כך מדווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות". על פי הדיווח ישלול אובמה את הרעיון להכרזה חד צדדית מצד הפלסטינים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצל אתמול את הנאום בכנסת לרגל יום הרצל, על מנת להציג את חמשת העקרונות של הסכם שלום על פי דרכו.

נתניהו ציין, כי "אם הפלסטינים יבחרו בדרך של זניחת הטרור ועשיית השלום, הוא ימצא בנו עם מאוחד המוכן לעשות שלום עם פשרות כואבות. הן כואבות כי זו ארץ אבותנו ויש לנו בה זכויות הסטוריות ולא רק ענייני ביטחון".

נתניהו קבע בנאומו כי מרבית העם מאוחד סביב העקרונות שלו להסכם שלום. "ראשית, העם מאוחד סביב עמדתי שהפלסטינים חייבים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, העם מאוחד גם סביב עמדתי שהסכם שלום חייב להיות סוף הסכסוך, העם מאוחד גם סביב עמדתי שבעיית הפליטים חייבת להיפתר מחוץ לגבולות המדינה, העם מאוחד גם סביב עמדתי שמדינה פלסטינית תוקם רק בהסכם שלום שיבטיח את בטחונה של ישראל והיא תהיה מפורזת. אנחנו מסכימים גם שגושי הישובים חייבים להישאר במדינת ישראל וירושלים תישאר בירתה המאוחדת של מדינת ישראל".