מחדש מו"מ. ברק
מחדש מו"מ. ברקצילום: פלאש 90

ראש עיריית קריית שמונה לשעבר פרוספר עזרן קורא לשר הביטחון אהוד ברק להתפטר מייד מתפקידו, "לצערי בטחון ישראל מופקר. שר הביטחון אמר על אירועי יום הנכבה בצפון שצה"ל פעל כמו שצריך. זה היה ביזיון גדול, בגבול שלנו  עם מדינה עוינת לא היה אפילו מוקש אחד. ציפיתי שאלף אנשים שמסתערים יעלו על 10000 מוקשים. הם הרימו את הגדר בקלות של תינוק, פגעו בריבונותינו ולא צריך לנחש מה היה קורה אם בניסיון הפריצה לאביבים היה  להם גם נשק, הם היו כובשים יישוב".

עזרן תמה איך אותו צה"ל שפעל כראוי באביבים נהג כפי שנהג במג'דל שמס, "אותו פיקוד עם אותו צה"ל באביבים פעל כמו שצריך ובמג'דל שמס לא עשה את העבודה. ששר הביטחון יניח את המפתחות, שיעזוב את צה"ל במנוחה. היה פה מחדל גדול. ידעו על יום הנכבה מראש ואיך ייתכן שהמודיעין לא ידע על תכנית של המונים לפרוץ את הגבול לישראל. במקום שיחכו להם מאות חיילים ואלפי מוקשים, חיכו להם שני ג'יפים עלובים עם כמה מילואימניקים".

ראש עיריית קריית שמונה תמה לאן נעלמה עוצמתו של צה"ל, "איך אפשר לדבר על עצמה, כשהם מארגנים אוטובוסים עם אלפי אנשים ואין מידע שמגיע לצה"ל. הם ביישו אותנו לעיני העולם. מי שמתקרב לגדר שלנו היה צריך למות, כך נוהגים בכל העולם. המינימום כעת זה ששר הביטחון ילך הביתה. אנחנו צריכים שר בטחון שישב יומם ולילה ויחשוב איך לאבטח את מדינת ישראל, כי האויב רוצה להשמיד אותנו".