נערכים לקיץ
נערכים לקיץפלאש 90

החופש הגדול הוא זמן מועד לפורענות מבחינה תקציבית. קייטנות, בילויים, ארטיק פה וגלידה שם, ו...הופס, הארנק מתרוקן. ארגון "פעמונים" העוסק בסיוע למשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית, מציע כמה רעיונות פשוטים ליישום שיקלו על הכיס של כולנו בתקופת החופש.



קייטנות

לבעלי תקציב מוגבל, טובה קייטנה ארוכה (בימים) ודלה יחסית בתכנים, מקייטנה קצרה ועמוסה באטרקציות (ג'יפים וקיאקים) מכיוון שבסיום הקייטנה המושקעת והקצרה, הילד עלול  להשתעמם ולדרוש פעילויות נוספות.

במשפחות גדולות לעיתים כדאי לקחת ימי חופשה ללא תשלום מהעבודה ולשהות עם הילדים, והתוצאה זולה יותר מאשר קייטנה לכל ילד (רצוי שכל משפחה תעשה את החשבון לעצמה).

אטרקציות

ימי החופש הארוכים עלולים לגרום לילדים להשתעמם. כל פעילות יכולה להפיג זאת, וזה לא בהכרח חייב לעלות כסף. מצד אחד ניתן להשקיע באטרקציות יקרות בהן הילדים יהינו בוודאות אך חשוב להבין כי ניתן להגיע לתוצאות דומות גם דרך פעילויות זולות. על כן נסו למצוא אביזרים, תעסוקה ובילויים יצירתיים וזולים יחסית (ניתן למצוא חומרי יצירה זולים מאד לקניה בחנויות, כדוגמת צבעים ופלסטלינה; וכן חוברות צביעה, גזירה ופנאי למיניהן).

ניתן לעשות תורנות בין חברים ומכרים לפעילות יומית (מקובל בשכונות מסוימות).

טיול

הטיול הוא חוויה בפני עצמה. לא חייבים להיכנס לאתרים בתשלום; יש די והותר ואדיות ונחלים בהם ניתן לטייל בלא תשלום, והמון נקודות חן, מתחת לאף, הקרובות לבית. טיול יכול להיות גם של שעתיים ולא חייבים לצאת  לטיול שנפליג בהוצאות.

צ'ופרים

ניתן לסכם עם הילדים מראש על מספר צ'ופרים לשבוע / לחודש או לכמת זאת לכסף, ולתת לילדים את ההחלטה מתי ל"בזבז" את הסכום המוקצה.  לא כדאי להחליט עבורם, אולם כדאי להחליט עמם על גובה הסכום, המתאים גם להורים. ברגע שההחלטה עברה אליהם, הם יהיו שרי אוצר מצוינים.

שיטה אחרת – החלטה מראש: קרטיב אחד בשבוע, פלאפל אחת לשבועיים וכדומה. אם כי שיטה זו פחות מוצלחת מול הילדים, שכן הם מעדיפים לבחור לבד. צ'ופר יכול להיות קרטיב ולא חייב להיות ארטיק יקר; אפשר גם לקנות חצי מנה פלאפל; וניתן להסתפק במשולש אחד של פיצה. אין צורך במנה אישית או חצי מגש (+ קולה). הצ'ופר הוא החשוב ולא איכותו או כמותו (חשוב להסביר לילד את כל המשמעויות).

ספריה

בקרו עם הילדים בספריה העירונית,  ברוב הספריות צריך רק להירשם, כמו כן  ניתן להחליף ספרים בין חברים

קניות ורכישות

בגדים, הנעלה, כובעים, אביזרים לים וכדומה, רצוי לקנות במבצעי סוף העונה לקראת השנה הבאה. אביזרי ים ומשקפי צלילה למשל, יכולים להחזיק מעמד יותר משנה, וגם כשמדובר בבגד ים לא חייבים ללבוש את האופנתי ביותר.

ספרי לימוד

כדאי לבצע קנייה דרך בית הספר בצורה מרוכזת, או יריד שכונתי שבו כל מחזור מעביר את הספרים בסכום נמוך למחזור מתחתיו וכן הלאה.

רצוי לא להתעצל ולהגיע לחנויות גדולות בערים הגדולות כדי לקנות ספרים משומשים, ואף לנסות למכור את הישנים. לא את הכל מוכנים למכור או לקנות, אך זה עשוי לחסוך הרבה כסף.

עבודה

רצוי לעודד את הילדים שמורשים על פי חוק לעבוד; זה ייתן להם עוד כסף, תעסוקה וגם הזדמנות מצוינת להעריך את הכסף של ההורים.

לשאלות ותגובות:

שי אבו - יועץ פעמונים [email protected]

לאתר פעמונים