חשבון הנדל"ן של הבריטים עם בין לאדן
חשבון הנדל"ן של הבריטים עם בין לאדןפלאש 90

המאורעות הטראגיים בניו-יורק לפני כעשור, היו בעלי מספר השלכות לא צפויות בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, אבל הכי פחות צפויה הייתה דווקא ההשלכה על הזינוק במחירי הדיור בבריטניה.

על פי דיווח ברשת BBC מתווכי דירות בבריטניה טוענים כי ערבים עשירים אינם מרגישים רצויים יותר בארצות הברית, ולכן הם התחילו לרכוש בבריטניה בתים.

ההשפעה של המהלך היא דרמטית. אזורים רבים בערים הגדולות נרכשו על ידי ערבים שמרבית השנה אינם מתגוררים במקום, ובשעות הערב המקום נראה כמו בתי רפאים ללא אורות.

מדובר על רכישת בתי יוקרה, נכסים שנבנו לפני כשלוש מאות שנים על ידי בני אצולה.

מחיר הליש"ט הנמוך, ומחירי הנפט מרקיעי השחקים, מגבירים את האטרקציה לרכישת הנכסים הלל על ידי יוצאי המזרח התיכון. ראוי לציין כי מחיר הליש"ט הנמוך הופך את ההשקעה בנדל"ן הבריטי לאטרקטיבי ביותר עבור כל המשקיעים החיצוניים.

ההשפעה על השוק המקומי גם היא גבוהה, באזורי היוקרה בערים הגדולות מחירי הבתים ממשיכים לעלות, והחנויות והפאבים השכונתיים ממשיכים להתרוקן. בעלי חנויות מקומיים מציינים כי השינוי שחל בשנים האחרונות הוא קטלני עבורם.

הבריטים טוענים כי מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש היום בית באזורים העשירים של הערים, ככל הנראה יש לו מספיק כסף לרכוש בית גם במקום אחר בעולם. ואף אחד, לא משנה כמה הוא עשיר, לא יכול לישון ביותר ממיטה אחת בלילה.

ההשפעה היחידה המבורכת, מוסיפים הבריטים, היא כי מחירי הבתים והדירות באזורים אחרים בערים- ממשיכים לצנוח.

בלונדון המצב שונה, מחירי כל סוגי הבתים והדירות במגמת עלייה, וגם שוק המשכנתאות לא מרתיע את הרוכשים בלונדון, במיוחד לאחר החתונה המלכותית שהייתה שם רק עכשיו.