בגרות. לא כולם זכאים.
בגרות. לא כולם זכאים.פלאש 90

כ-300 אלף תלמידים יבחנו היום (שני) בבחינת הבגרות במתמטיקה, 13,500 משגיחים ישגיחו על הנבחנים ב כ-970 בתי ספר בכל רחבי הארץ.

הבחינות יערכו בדרגות קושי שונות, הבחינה הראשונה תחל בשעה13:00 והאחרונה תסתיים בשעה 19:15.

לאחר שבשנה שעברה התגלו תקלות ובחינות הבגרות דלפו, הקים הבוקר משרד החינוך חדר מצב על מנת שהבחינות יערכו כסדרן ללא תקלות.

בחדר המצב ישבו מחברי השאלונים והמפקח על המתמטיקה, יענו לשאלות תלמידים במהלך הבחינה ויתנו מענה לתקלות שונות כגון מחסור בשאלונים, טעויות בשאלונים וכד'.

במשרד החינוך הגבירו השנה את האכיפה ואת הפיקוח על הבחינות. על פי החלטת משרד החינוך נדרשו מחברי הבחינות לחתום על טפסי סודיות.

בבגרות החורף במתמטיקה התגלה כי טופס הבחינה הודלף לתלמידים מסכנין. המורה מוחמד שחאדה חשוד בהדלפה. בנוסף, חמישה תלמידים נחקרו בחשד כי הדליפו את טופס הבחינה בתמורה לתשלום של 250 ש"ח לבחינה.

לאחר שבחינת הבגרות התקיימה עלה החשד כי תלמידים רבים בעיר סכנין השתמשו במבחנים פתורים שחולקו מראש ונמכרו ב-250 שקלם לכל תלמיד.

כזכור בשנה שעברה הודלף השאלון בבחינת הבגרות במתמטיקה לתלמידים, בתום חקירה קצרה יחסית חשפו במשטרה את מדליפי טופס בגרות במתמטיקה, מפקחת במשרד החינוך, מרצה בטכניון וסטודנט.

מהחקירה עולה, כי רחל קדם, אחת מחברות הוועדה המחברת את הבחינה ומפקחת במשרד החינוך, הדליפה כמה שאלונים בבחינת הבגרות למורה הפרטי ארז כהן. הוא העביר כמה שאלונים לסטודנט, קרוב משפחתו, שמכר נוסחים שונים של המבחן.