נתניהו במהלך נאומו באייפא"ק
נתניהו במהלך נאומו באייפא"קאייפא"ק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם לפנות בוקר (שלישי) בפני משתתפי ועידת אייפא"'ק בוושינגטון.

בפתח דבריו הודה נתניהו לארצות הברית על תמיכתה הבלתי מעורערת בישראל ועל התחייבותה לביטחונה של ישראל. "ישראל היא בת ברית חיונית של ארה"ב", אמר ראש הממשלה. "אנחנו נלחמים באויבים משותפים ומגינים על אינטרסים משותפים".

נתניהו הדגיש את העובדה כי ישראל נוסדה על בסיס הערכים המשותפים של ארצות הברית ושל ישראל, והוסיף כי בשל עובדה זו, "יותר ממיליון אזרחים מוסלמים בישראל נהנים מזכויות דמוקרטיות מלאות. המדינה היחידה במזרח התיכון שבה לנוצרים יש חופש דת היא מדינת ישראל הדמוקרטית".

הוא הוסיף כי התמיכה של ארה"ב בישראל מאחדת דמוקרטים, רפובליקנים, ועצמאים. הוא הודה לארה"ב על שנתנה סיוע כלכלי לישראל בתחום הביטחון ובמיוחד על הסיוע הכלכלי שהעניקה לפיתוח מערכת "כיפת ברזל".

בהתייחסו לנאומו הערב מול הקונגרס האמריקני, אמר ראש הממשלה כי הוא ידבר על ההתרחשויות במזרח התיכון ועל הסכנות הטמונות בתכנית הגרעין של איראן. כמו כן, הוא יתאר את חזונו לשלום בין ישראל לפלסטינים.

"אני אדבר את האמת ללא כחל ושרק", הבטיח נתניהו. "האירועים באזורנו סוף סוף פקחו את עיניהם של אנשים לאמת פשוטה: ישראל אינה השורש לבעיות באזורנו. המחזות המדהימים להם אנו עדים בכיכרות העיר ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה מתרחשים מסיבה פשוטה: אנשים רוצים חופש. הגיע הזמן להפסיק להאשים את ישראל בכל הבעיות באזור".

ראש הממשלה התייחס לסכסוך הישראל-פלסטיני ואמר כי "הסכסוך מתמשך כבר קרוב למאה שנה מאחר והפלסטינים מסרבים לסיים אותו. הם מסרבים לקבל את המדינה היהודית. ישנם נושאים רבים הקשורים לסכסוך הזה ואנו חייבים לפתור אותם, אך נוכל להגיע לשלום עם הפלסטינים רק אם הם יהיו מוכנים להגיע לשלום עם המדינה היהודית".

הוא הדגיש כי בנאומו בקונגרס יתאר כיצד ייראה שלום בין מדינה פלסטינית למדינה יהודית. לדבריו, במסגרת הסכם שלום "ישראל תהיה חייבת לשמור על ביטחונה, ולכן ישראל לא תוכל לחזור לקווי 67' שאינם ברי הגנה".

ראש הממשלה הזכיר גם את החייל החטוף גלעד שליט, אשר מוחזק על ידי החמאס במשך כמעט חמש שנים ולא זכה אפילו לביקור אחד של הצלב האדום. "העולם כולו צריך להתאחד ולהגיד לחמאס: שחררו את גלעד שליט!"