פייגלין לנתניהו: נאום תגובה לאובמה

בתגובה לנאומו של אובמה בוועידת איפ"ק, מציע יו"ר מנהיגות יהודית, משה פייגלין, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאום תגובה המעלה שאלות נוקבות על מדיניות החוץ של נשיא ארה"ב. מדוע לעמוד לצידם של אלו שחגגו את נפילת התאומים וגינו את חיסולו של בן לאדן? מדוע לנסות ולהקים מדינה פלשתינאית דמוקרטית בתוך שטח ישראל, אם ארה"ב עצמה לא הצליחה במשימה דומה בעיראק? פייגלין טוען שאין לאובמה למה לצפות 'מאביב העמים הערבי', משום שאין שם אלטרנטיבה שלטונית.

פייגלין מתייחס לכך שאובמה מדבר על עתידו של העם הפלשתינאי שמעולם לא היה קיים ואין לו היסטוריה בארץ ישראל, בניגוד לעם היהודי. הוא מעלה תהיה מדוע אובמה עומד לצידם של הפלשתינאים שחגגו את נפילת התאומים וגינו את חיסולו של בן לאדן.

בנוסף שואל פייגלין מדוע ארה"ב רוצה לכונן דמוקרטיה במדינות ערב ובפרט להקים מדינה פלשתינאית דמוקרטית בתוך מדינת ישראל, אם בעיראק לא הצליחה לבסס שלטון דמוקרטי יציב.

פייגלין טוען שאובמה לא מבין שערכי החירות והחופש זרים לערכי האסלאם, המקדש את המוות. הרי "ערכים" אלו באיראן הביאו את המהפכה החומיניסטית. בעוד שלמהפכה באיראן הייתה אלטרנטיבה- חומיני הגיע מצרפת והחליף את השלטון, במהפכות בעולם הערבי אין אלטרנטיבה שלטונית.

לדבריו, אנו צופים בתהליך של התפרקות המדינות הערביות לעבר מרחב שבטי ערבי, שינוצל על ידי איראן כדי ליצור חליפות אסלאמית גדולה. הוא מציין כי מדיניותו של אובמה שגם מתערבת יותר מידי בנעשה בישראל, בדומה למדיניותו של צ'מברלין, תביא לנוראה שבמלחמות.                                                    

השקפתו של משה פייגלין בנוגע ליחסי ישראל ארה"ב, היא שיש לעבור ממצב של תלות למצב של שותפות.