סוללים דרך? נתניהו ולבני
סוללים דרך? נתניהו ולבניפלאש 90. ארכיון

ראשי מפלגת 'קדימה' ממשיכים לתקוף את ראש הממשלה נתניהו בעקבות נאומו בפני הקונגרס האמריקאי. בזה אחר זה עולים ראשי קדימה לשידור באמצעי התקשורת ומוכיחים שהם לא מתרשמים מהאהדה והחיבוק שקיבל נתניהו מהקונגרס האמריקאי.

חבר הכנסת שאול מופז, הטוען לכתר כהונת ראש הממשלה, קובע כי בדבריו לא קידם נתניהו את המהלכים המדיניים ולו בצעד אחד ולא הציג תכנית מדינית אמיתית. ברוח זו התבטאה גם יו"ר סיעת 'קדימה' חברת הכנסת דליה איציק שבירכה על הכבוד שקיבל נתניהו מהאמריקאים, אך לא מצאה בנאום מעבר לכך.

גם חבר הכנסת יוחנן פלסנר קבע בתגובה לנאום כי "נתניהו לא נמצא בתחרות דיבייטינג והצונאמי המדיני לא ייבלם באמצעות ריצה מנאום לנאום. כעת מבחנו של רה"מ הוא מבחן המעשה והיוזמה".

נזכיר כי מיד בתום הנאום פרסם דובר 'קדימה' הודעה ולפיה "אחרי שבוע קשה ששיאו עימות מיותר עם ארה"ב, אשר חידד את מערכת היחסים העכורה אליה דרדר נתניהו את יחסי המדינות בשנתיים האחרונות-הגיע הזמן להתחיל במעשים. ההיסטוריה נוצרת במעשים- לא בנאומים, וזה יהיה מבחנו של נתניהו כראש ממשלת ישראל. לאחר שנתיים של קיפאון וסרבנות, ישראל נותבה לאחת מנקודות השפל המדיניות הקשות בתולדותיה, בעיותיה המהותיות חשופות על השולחן והיא מצויה בהליך בידוד מדיני מדאיג. על נתניהו לממש מיידית את מחויבותו לציבור ביצירת המעשים שישנו מגמה עולמית זו וירתמו את הקהילה הבינלאומית וארה"ב בראשה לאינטרסים החשובים לישראל במקום לגרום לניכור הולך וגובר. זהו מבחנו האמיתי של נתניהו ועליו הוא יישפט".

מנגד קרא הבוקר דוברו של ראש הממשלה, גידי שמרלינג, לאנשי 'קדימה' לחבור לנתניהו ולהצטרף לממשלה. דוברו של נתניהו אמר בראיון לגלי צה"ל כי הפערים בין שתי המפלגות אינם כה גדולים כעת ולכן נכון וניתן לקיים שיתוף פעולה קואליציוני.