רוחמה אברהם
רוחמה אברהםצילום: פלאש 90

בתגובה לנאום המדיני שנשא אתמול רה"מ בוושינגטון, העלתה היום חברת הכנסת רוחמה אברהם (קדימה), הצעה לסדר בנושא ואמרה כי אם כוונותיו אמיתיות, 'קדימה' תהיה מוכנה לתמוך בממשלתו מבחוץ.

בדבריה ציינה כי אמנם לקח כמעט עשור עד שרה"מ הפנים כי עתידה של מדינת ישראל תלויה בעיצוב גבולות הקבע. בנאומו הודה כי בזבז שנתיים על מזבח הקואליציה השבעה והמנופחת שייצר, "ישראל זקוקה למנהיג ולא למגלגל לשון. ישראל זקוקה למנהיגות שתיקח את גורלה בידה ותוביל לפיתרון הסכסוך מתוך עצמה. ישראל זקוקה לתקווה ולדרך ולא למציאות מדומה שבה הכן הוא בעצם לא והחזון הוא אחרית הימים", אמרה.

"מאורעות החודשים האחרונים הוכיחו כי האזור אינו יציב, אנחנו עדים לחילופי שלטון ואף אחד לא יכול לצפות את אשר עתיד להתרחש. יש לישראל ברירה, יש לישראל דרך לחזור לעצמה. יש לישראל תקווה".

"אם פיו וליבו של נתניהו שווים יצעד בדרך של הובלת תהליך המשא ומתן, ויקבל את תמיכתה של 'קדימה' מבחוץ. כניסה לממשלה היא לא מטרה ובוודאי לא לממשלה כושלת, מנופחת וחסרת דרך ותוחלת, המחויבות שלנו היא לישראל יהודית ודמוקרטית שחיה בשלום עם שכנותיה".

"אם אין בכוונתו להוביל תהליך אמיתי ואמיץ, עליו להתייצב ולהציג לציבור את הדילמה: הסדר או עימות, הסדר או מדינה דו לאומית, הסדר או אובדן המדינה היהודית בארץ ישראל".