ריבלין הערב במעלה הזיתים
ריבלין הערב במעלה הזיתיםצילום: פלאש 90

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף הערב (רביעי) בחנוכת שכונת "מעלה הזיתים" שעל הר הזיתים בירושלים.

את נאומו פתח ריבלין ואמר, "בשעה זו, שאנו עומדים על ההר הזה, מול פני הקודש, וחוזים במו עינינו, בהתגשמותה של 'תחיית-המתים' הלאומית שלנו, ובתחייתה של ירושלים, נברך: 'ברוך, מציב גבול אלמנה'".

"אנו מצויים בימים לא קלים בהם נשמעות רמיזות מצד ידידינו בעולם, כאילו ישראל כבר איננה נכס אלא רק אובייקט שיש להגן ולשמור עליו. עד היום, למרות חילוקי הדעות, היו היחסים בין ישראל לארצות הברית מבוססים על האינטרס ההדדי, על הערכים הדמוקרטיים המשותפים, על ההכרה בזכותו של העם היהודי על ארצו".

"אבל הפעם, אני שומע נימה אחרת מצד נשיא ארצות הברית, שיש בה מבלי משים, גם מידה של פטרונות: שישראל איננה צריכה להקפיד על התנאים שיבטיחו את קיומה, שכן ארצות הברית היא זאת שתהיה ערבה לביטחונה ולקיומה. ומה יהיה אם ביום מן הימים יקום נשיא שיחשוב שקיומה של ישראל מנוגד לאינטרס האמריקני?"

לדבריו, "איננו סומכים על איש שיהיה ערב לקיומנו. את יהבנו אנו שמים על צור ישראל, על צה"ל ואזרחי ישראל, ובעיקר על התוקף המוסרי של חזרתנו לארצנו, ולירושלים".

עוד אמר ריבלין: "בימים בהם ישראל מוצגת כנטל במקום כנכס, עלינו לשקול היטב את צעדינו ולהשגיח על מהלכינו. אני שומע גם יהודים טובים, המדברים על 'בעיית ירושלים'. אבל עבור מי שלב ירושלמי פועם בו - ירושלים אחת איננה בעיה. החיים בירושלים, ביחד, הם הפתרון".

יו"ר הכנסת שב והזהיר מפני חלוקתה של העיר: "ישנם הוזי פתרונות מדיניים, המנסים לעשות 'משפט שלמה' לירושלים: לגזור את החי לשנים, לחתוך את העיר אברים-איברים. אבל מי שמדבר על ירושלים כמנתח, מי שמדבר על ביתורה של העיר, מביא עליה ועל תושביה אסון, ומחזיר אותה לימי שפלותה ועליבותה.  מי שאומר על ירושלים: 'גזורו', מצהיר למעשה, שאיננו מכיר את ירושלים, שירושלים זרה לו, ושהוא זר לה", חתם ריבלין.

שר החינוך, גדעון סער, אמר כי "המעמד הזה הוא דבר טבעי והגיוני".

שר הפנים, אלי ישי אמר כי "זהו יום חג, יום מרגש. אנחנו היום זוכים להיות שותפים בבניית ירושלים. הרבה ברכות לאלו שמסרו את נפשם לרגע הזה".

"נפעל להרחבת המקום הזה מכל ההבטים", ציין ישי.

השר לאיכות הסביבה, ח"כ גלעד ארדן אמר, "אני שמח להיות בטקס הזה כי לטקס הזה ישנה משמעות חשובה ומסר חד וברור לכל השומע - ירושלים תהיה מאוחדת לעד".

"גם כאן לא יכול לטעון אף אחד כי מדובר באדמה גזולה כי האדמה הזו נקנתה במאה הקודמת על ידי כולל חב"ד ובשנים האחרונות על ידי ד"ר ארוין מוסקוביץ'"

"צריך לחזק את נתניהו בעמדתו הברורה כי בירושלים לא נוגעים. ישראל בלי ירושלים והציונות בלי ציון הינם כגוף בלי נדמה".

ראש עריית ירושלים, ניר ברקת אמר, "כ-400 ילדים ו-110 יחידות דיור הוכיחו לנו איך עוברים מחזון למציאות. אנחנו נמצאים כאן בשכונה חוקית ומוסדרת".

יו"ר עמותת 'עטרת כהנים', מתי דן, אמר "בכל הנוגע לירושלים תמיד מדובר בריצה למרחקים ארוכים - 'עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'. אנחנו עומדים כאן כננסים קטנים ליד כל המשפחות העצומות לדורותיהם בירושלים, שבמעשיהם ונחישותם, דם ויזע קבעו את תחומי העיר".

"כל מה שאנחנו רואים כאן התאפשר בזכות אנשי הישוב הישן שמסרו נפשם על ירושלים. אנחנו עומדים כאן ומגשימים את חזונם - אנשים שהאמינו בחזון ירושלים והמקדש. שלא כמונו, הם פעלו בתקופה הקשה כשלא היתה כאן מדינת ישראל, כנסת ישראל וצבא יהודי, הכל בלי תמיכה שיש לנו. מכאן באנו לומר להם תודה".

"בידי כל אחד ואחד מאיתנו, מכח האמונה בהשגחה האלוקית על ירושלים לקדם ולהשפיע על המשך בניינה".

צילום:פלאש 90