עוזי דיין
עוזי דיין

נשיא מועצת הביטחון לישראל ויו"ר מפעל הפיס, האלוף במיל' עוזי דיין, ממשיך לארגן גם בימים אלה סיורים בשומרון, הוא מעריך שדבריו של ראש הממשלה על הסכם שלום כשחלק מההתנחלויות יישארו מחוץ לישראל ימשיכו להיות בלתי רלוונטיים עוד שנות דור, "אני מארגן סיורים לשומרון, להר גריזים, לאיתמר. ככה אנשים מתחברים לזכותנו על הארץ דרך הרגליים"

"היום יש הסכמה שאין סיכוי להגיע להסדר קבע, בטח לא עכשיו עם ההצטרפות של החמאס. לאור מה שקורה היום באזור הרי ממילא אין פרטנר כך שאסור לנו לוותר על שום דבר. תיאורטית אם פעם יגיעו זמנים אחרים אז גם אני לא פוסל פשרה מסוימת, אבל היום זה לא רלוונטי".

הוא מציע לא לדייק יותר מדאי בדבריו של ראש הממשלה, "הקווים שראש הממשלה הציג, הם רק קווי פתיחה. בכל מקרה אם תקום מדינה פלשתינית, אנחנו נצטרך למצוא הסדר לפיו תקום מדינה האשמית פלשתינית שבירתה עמאן".

"זו תהיה שגיאה לעשות מהלכים שבסופם נצטרך לחיות עם שלוש מדינות פלשתיניות, ביהודה ושומרון, בירדן ובעזה. לכן הקווים שראש המשלה הציג הם רק קווי פתיחה שנועדו להציב את התנאים הראשונים למשא ומתן אפשרי. הוא דיבר על גבולות ברי הגנה, ירושלים שלנו מאוחדת לנצח, ואפס זכות שיבה".

עוד הוסיף דיין, "אין צורך לעשות חשבונות ולדייק בנאום. מה שחשוב זה, שהוכח שהקונצנזוס הישראלי הוא יותר לאומי, פטריוטי ומסורתי ואני חושב שהביקור הזה מלכד את כוחותינו ומוכיח ששום צונאמי לא יהיה בספטמבר, מדינת ישראל תתקיים גם אחרי ספטמבר".

האלוף במיל' עוזי דיין שיבח את ראש הממשלה על האמירה הברורה בנוגע לאי חזרה לקווי 67, "זו הפעם הראשונה שהדברים נאמרים בצורה ברורה וחדה, שלא לקווי 67, לא לזכות השיבה, לא לחמאס וכן למדינה יהודית דמוקרטית. אני לא אהבתי את האמירה שלו בנוגע לנוכחות צבאית לאורך נהר הירדן כי אנחנו צריכים ריבונות מלאה בבקעת הירדן".