תנועת "רעננים" יוצאת בקריאה לכל משתתפי טקס "פרס הציונות הדתית", המתקיים מחר (א) על ידי מפלגת המפד"ל, לסרב להגיע לטקס ולקבל את הפרס המייצג את הפלגנות הגואה בציונות הדתית.



"אם יכולנו עוד לקוות כי תחת "הבית היהודי" הנצה ראשיתה של ישות משותפת, חוזרת מפלגת המפד"ל ומקטלגת עצמה כמפלגה עצמאית. מדובר בצעד יומרני ואף חצוף מצד המפלגה לבוא ולהכתיר עצמה כמפלגה המייצגת של "הציונות הדתית" וזאת באמצעות מהלך שהוא עצמו מוביל דווקא לכיוון המנוגד- להנצחת המחנאות והפלגנות בציבור", נאמר.



"אנו, בניה ובנותיה של הציונות הדתית, גדלנו וחונכנו במוסדותיה השונים, ספגנו את ערכיה וצעדנו לאורם גם בעיתות חולשה, אנו לא מוכנים עוד להתפשר ולהיכנע לפלגנות וחולשה. אנחנו מאמינים בדרך, ביכולתנו ועוצמתנו כציבור מלוכד, שבו באופן חד-משמעי רב המאחד על המפריד, להקים גוף דומיננטי, ערכי, ייחודי ומשמעותי המייצג את חבריו באופן הראוי ושותף בהנהגת המדינה", קראו בתנועה.



"אנו קוראים ל"זוכים" להיות שותפים לאמירה ולדרך האחדות ולא לתקוע יתד נוסף בקיבוע המחנאות המחלישה את כולנו וקולנו ומדללת את שורותינו. אנו קוראים ל"זוכים" שלא ליטול את הפרס המתקרא "פרס הציונות הדתית" ולא להיות חלק בהתגודדות והפלגנות".