"מתקשרים לח"כים". בן גוריון ושרון
"מתקשרים לח"כים". בן גוריון ושרוןפלאש 90
יום שחרור ירושלים יחול ביום רביעי הקרוב, רק השבוע התחייב נתניהו בקונגרס לקול תשואות לשמור על ירושלים מאוחדת, שכונה חדשה נחנכה השבוע בירושלים – ויש מי שרוצה לשמור על המומנטום החיובי בדרך מקורית במיוחד.



תנועת "צעירים למען ירושלים", הפועלת לחיזוק צביונה של ירושלים כעיר צעירה, תוססת ולחיזוק אתרי ירושלים הקדומה, החליטו לבצע לקראת יום ירושלים מתיחה מחוייכת לחברי הכנסת.



מאות אנשים, בהם חברי כנסת מסיעות שונות בכנסת, עוזרים, דוברים ופעילים מרכזיים קיבלו אמש (מוצש) טלפון בהול. על הקו היתה "מירית" מלשכת רוה"מ שביקשה "להעביר שיחה דחופה" מראש הממשלה. החכי"ם המסוקרנים הופתעו לשמוע על הקו דווקא את דוד בן גוריון.



בן גוריון הושמע בהקלטה נדירה אומר כי: "החלטת 29 ונובמבר על ירושלים בטלה ומבוטלת. ישראלים ימסרו נפשם על ירושלים לא פחות מאנגלים על לונדון, רוסים על מוסקבה ואמריקנים על וושינגטון".



חברי כנסת אחרים זכו לשיחות דווקא מרוה"מ לשעבר אריאל שרון. בשיחה בה "התקשר" לחברי הכנסת, מתבטא שרון בנושא ירושלים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "שחרורה ואיחודה של ירושלים בכ"ח באייר יום ירושלים היו גולת הכותרת ההיסטורית, שעה שהרטיטה כל לב יהודי, שעה שלא תישכח לעולם. ירושלים מוגנת בחומת האהבה של עם ישראל לדורותיו ולתפוצותיו. אני גאה על הזכות שניתנה לי  להיות שומרה של ירושלים האחת המאוחדת והנצחית. לעולם לא נוותר על ירושלים. לעולם לא".



בימים הקרובים יקבלו חברי כנסת נוספים "שיחות" מראשי ממשלה שאפשר עד היום רק להתגעגע אליהם: יצחק רבין, מנחם בגין וייתכן כי אפילו פרס יתקשר כראש ממשלה לשעבר.



הילה זיסברג, מתנועת "צעירים למען ירושלים" אמרה הבוקר "לקראת יום ירושלים רצינו להזכיר לחברי הכנסת מכל סיעות הבית את המורשת שהשאירו אחריהם כל ראשי הממשלה לדורותיהם לגבי ירושלים. חשוב, דווקא בימים בהם נשמעים תשואות רמות בקונגרס והכרה בחשיבותה של ירושלים, שנזכור כי ירושלים הינה צוואתם של כל ראשי הממשלות, ולא רק נאום חד פעמי. אנחנו מקווים כי לא אכזבנו יותר מדי את חברי הכנסת שציפו מראש הממשלה לשיחה בנושאים אחרים".