"אינטרנט במהירות האור"
"אינטרנט במהירות האור"צילום: יוסי וייס

במסגרת הכנס השנתי ה – 15 המסורתי של העמותה לניהול פרויקטים PMI שנערך היום (ב') בתל אביב העניקה העמותה לחברת החשמל את המקום הראשון בתחרות "פרויקט השנה" בעבור פרויקט "אינטרנט במהירות האור" של החברה. את הפרס קיבלו סמנכ"ל משאבים אסטרטגיים אדריאן ביאנו ויוסי שנק מנהל אגף מערכות סיוע ותקשוב בחברת החשמל.

פרויקט זה נחשב לפרויקט מורכב ביותר במסגרתו חיברה חברת החשמל כ- 150 לקוחות בקרית שמונה בינהם מוסד ציבור חינוכי גדול לאינטרנט במהירות חסרת תקדים של 100 מגה ביט סימטרי, באמצעות תשתית הסיבים האופטיים של החברה. מדובר בפרויקט חשוב שהיווה אבן דרך משמעותית בקידום מיזם הקמת חברת התקשורת והוכיח את יכולות חברת החשמל להיכנס לתחום ולפרוס את תשתית התקשורת המתקדמת על גבי תשתית סיבים האופטיים שברשות החברה. תשתית זו תוכל לספק בעתיד הלא רחוק לאזרחי מדינת ישראל אינטרנט במהירות חסרת תקדים של 100 מגה ביט סימטרי.

בפרויקט היו שותפים חברות ISP מובילות במשק הישראלי בהן חברת פרטנר, נטויז'ון ו-012Smile וחברות ציוד ומערכות ECI ו-Corning והוא נתמך על ידי שר התקשורת משה כחלון.

בנימוקים לזכייה קבעו השופטים בתחרות כי "הפרויקט עמד בכל היעדים העיקריים ואף השיג ברוב הפרמטרים ביצועים טובים יותר מן הנדרש. "הפרויקט עמד ביעדיו ואף הקדים את לוח הזמנים המתוכנן, תוך הכרה בחשיבות של יישום הפרויקט והטמעת הטכנולוגיה עבור הכלכלה הישראלית".

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן בירך היום את עובדי אגף מערכות מידע בחברה ובראשם יוסי שנק על ההישג המכובד ואמר כי חברת החשמל גאה לגרוף את המקום הראשון והמכובד בתחרות זו שמעיד על רצינותה והתמדתה של החברה להיכנס במלוא הקיטור לתחום הנחת תשתית תקשורת בפס רחב. "אנו עושים רבות על מנת לממש חזון זה הלכה למעשה.עידן הפס הרחב טומן בחובו אתגרים רבים.חברת החשמל גאה לספק באופן שוטף אור לאזרחי המדינה ותעשה כל מאמץ אפשרי לספק להם גם אינטרנט במהירות האור". אמר גליקמן.