קבר שמואל הנביא
קבר שמואל הנביא

בדיוק השבוע בו חוגגים את יום שחרור ירושלים, חל גם מועד פטירתו של שמואל הנביא. אלפים יבואו השבוע להשתטח על הקבר ששוחרר בצרוף מקרים מדהים בדיוק ביום פטירתו של שמואל הנביא.

ניתאי שילה שמפעיל את מרכז המבקרים החדש במקביל לכולל האברכים שפועל במקום, מספר על מסורת בת מאות שנים שמתחדשת בשנים האחרונות, "מרכז המבקרים שהקמנו נועד לקדם את המורשת היהודית בשמואל הנביא. יש כאן סרט קצר על המקום ותצפית מרהיבה על כל האזור. פתחנו גם גן אירועים קטן לטובת האלפים שמגיעים לעשות כאן חלא'קה ושמחות אחרות".

שילה מציין שאלפי יהודים היו נוהגים להגיע לקבר שמואל הנביא במשך מאות שנים, "יש עדויות שכבר לפני שמונה מאות שנה היו מגיעים לכאן ממרוקו וממדינות ערב יהודים  שנהגו לעלות לקבר בכ"ח באייר, הם העתירו את תפילתם לבורא עולם. במשך השנה מגיעים לכאן כשלוש מאות אלף איש, על פי הערכת המשטרה ביום ההילולא מגיעים לכאן קרוב לשישים אלף איש".

הוא מציין שזו כנראה זכות עצומה של שמואל הנביא שביום פטירתו הקבר שוחרר, "חטיבה 10 הגיעה לכאן מכיוון שייח' עזיז, לימים מבשרת. היו כאן 35 הרוגים לכוחותינו אבל לאחר קרב קצר הקבר שוחרר וזה בדיוק השבוע. שמואל ודוד שחיפשו את מקום המקדש זכו שבני בניהם ישחררו אותם מידיים זרות. על פי הספרים דווקא טקסי החלא'קה הראשונים התקיימו כאן. גם הערב בליל יום ירושלים יגיעו לכאן המונים וביניהם ישיבת ההסדר של קרני שומרון שיעשו כאן תפילה חגיגית".