פרק אני פורק מנגל...
פרק אני פורק מנגל...פלאש 90

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה היום (ד') צו המאפשר לאיגוד ערים כינרת לבצע אכיפה עירונית ככל רשות מקומית אחרת. משיכנס הצו לתוקפו, יוכל האיגוד לאכוף גם בתחום החנייה הבלתי-חוקית.



יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן, וח"כ ד"ר דב חנין, ניצלו את הדיון על מנת לשמוע מנציגי האיגוד על פעילותם להנגשת חופי הכינרת לכלל הציבור בישראל. לשאלות יו"ר הועדה, סיפרו נציגי האיגוד כי גופים הפולשים לחופים באופן בלתי-חוקי מפונים וכי האיגוד תופס חזקה באותם מקומות. ככלל, רוב החופים מוסדרים ומפוקחים, חלקם על ידי האיגוד וחלקם על ידי גופים אחרים המפוקחים על ידי האיגוד. ברוב החופים, הכניסה אינה בתשלום ורק על חניה נגבה תשלום מפוקח בשיעור של 5.70 ₪ לשעה וחניה יומית בשיעור של 55 ₪. כמו כן לרשות הנופשים עומד שאטל שתדירותו פעם בשעתיים.  שביל סובב כינרת הולך ונסלל.

נציגי האיגוד סיפרו עוד כי הם פועלים לפרסום מידע לציבור אודות הכינרת ואפשרויות הנופש שלידו. לאחרונה פורסם מדריך לחופי הכינרת ובעוד כחודשיים יושק באינטרנט פורטל הכינרת.



בסיכום הדיון, אמר ח"כ אמנון כהן, יו"ר הועדה, כי הועדה מחזקת את ידי האיגוד בהגדלת נגישות הכינרת לציבור. הוא ציין כי תקרת מחיר החניה היומי עדיין גבוהה מידי (55 ₪ ) וכי יש מקום לפנות לשר הפנים על מנת להקטין סכום זה. כמו כן ביקש מהאיגוד שיעלה את תדירות השאטל סביבה הכינרת לתדירות של אחת לשעה לפחות.