מכללת ספיר
מכללת ספיראקרט סוסנבורגר. מתוך ויקיפדיה העברית

במכללת ספיר דוחים את הטענות לפיהן היא מעסיקה אנשי סגל מהשמאל הקיצוני המייצרים חומרים וסרטים פרו פלשתינים.

מנהל יחידת התקשורת של מכללת ספיר, סיימון תמיר, טוען שהויכוח על הסרט "עדות" הוא לגיטימי, אבל מכאן ועד להכפשת המוסד כולו הדרך עדיין ארוכה. "יש ויכוח על הסרט עדות וזה בסדר. אבל להציג אותנו כמכללה שמייצרת חומרים אנטי ישראלים ושיש כאן אנשים עוכרי ישראל זה שקר. מכללת ספיר היא מכללה מצויינת, המכללה הציבורית הגדולה ביותר בארץ. לצד החוג לקולנוע יש כאן חוגים רבים, לומדים כאן למעלה מ-8000 סטודנטים ורבים מיו"ש. ההשמצה כאילו אנחנו מוסד עוכר ישראל פוגעת בסגל ובסטודנטים".

סיימון תמיר טוען שפרשת המרצה הערבי שהעליב לובש מדים הייתה אירוע חד פעמי. "ניזאר חסאן סולק מהמכללה, התנצל ורק לאחר מכן חזר ללמד. בספיר לומדים מאות קצינים ואנשי ביטחון, באסון בכרמל נהרגו פה שישה מתלמידנו. פרופ' חיים בראשית הפסיק את עבודתו אצלנו לפני יותר מעשר שנים, הפעולות שלו בלונדון נגד האקדמיה הישראלית הם בזויות בעינינו והוא לא איש המכללה. גם אייל סיון הוא לא חלק מהסגל של המחלקה. הוא רק הוזמן להיות בחבר השופטים בפסטיבל הקולנוע".

לדבריו במכללת ספיר יש חופש ביטוי מוחלט גם לשמאל וגם לימין. "יש כאן חופש דעות, ויש כאן גם אנשים שמביעים דעות שמאלניות וגם הן נשמעות. אני רוצה להזכיר שמחלקת הקולנוע שלנו הייתה היחידה בארץ שאיפשרה ותמכה בסטודנטיות שעשו סרטים נגד ההתנתקות כמו בסרט "המטבח של פריימן". אנחנו המוסד היחיד שנתן ביטוי לעמדת המפונים".

בהתייחסות להחלטה להציג את הסרט עדות, כסרט הפותח של הפסטיבל, טוען דובר המכללה שהויכוח היה לגיטימי, "היה אכן ויכוח האם זה צריך להיות הסרט הפותח. יש וועדה אומנותית שהחליטה שזה יהיה הסרט. השרה גינתה את הסרט, זה יצר מהומה אבל זו הייתה זכותה המלאה. אני גם לא אהבתי את הסרט. אבל להציג אותנו כמכללה שמאלנית. אנחנו לא סגרנו את שערינו  אפילו כשנפלו כאן אלפי רקטות.

"יש כאן סטודנטים רבים מהציבור הדתי. המרצים במכללת ספיר הם מכל קשת הציבוריות הישראלית. נכון שהנשיא פרופ' צחור ידוע בעמדותיו הפוליטיות אבל אגודת הסטודנטים נשלטת על ידי הימין. יש כאן פעילות שמבטאת את כל הזרמים בפוליטיקה הישראלית. אנחנו במפורש לא מקבלים את העובדה שיש מוסדות שבוררים את המרצים שלהם לפי עמדותיהם הפוליטיות".