צריף בגבעה
צריף בגבעה

שאול חלפון מהפעילים והתומכים הגדולים של נוער הגבעות בשנים האחרונות קורא למנהיגים לבדוק מדוע בני הנוער הנפלאים עסוקים בהצתת מסגד במקום לבנות עוד חווה חקלאית, "אני בקשר עם הילדים היקרים האלה, אני מנסה לשכנע אותם לעשות דברים טובים. לצערי המדינה כל הזמן הורסת את מה שהם בונים, במקום לאפשר להם להקים חוות חקלאיות ולהתחבר לאדמה הורסים להם את כל מה שהם בונים ואחר כך מתפלאים למה הם עסוקים בדברים אחרים".

חלפון שסייע לתושבי מאחז 'עלי עין' לקנות את הגנרטור סבור שהריסת המאחז הייתה דוגמא ליצירת התסכול בקרב בני הנוער הנפלאים, "משפחה צעירה הגיעה לעלי עין. הבחור בנה בית לתפארת והתחתן לפני שלושה חודשים, הכלה הייתה מוכנה לעלות לעלי עין. אספנו להם כסף כדי לקנות גנרטור, הרסו להם את הבית ושוב בנינו יחד איתם ושוב באו להרוס להם. הכלה בקשה מהם תנו לי חצי שעה להוציא דברים אישיים והצבא לעג לה והרס את הבית. כשיש דברים כאלה מה אתה מצפה שהם יעשו".

הוא משוכנע שנוער הגבעות הם נוער נפלא שנאלץ להתמודד עם עוינות מצד הממסד, "אני כמובן מתנגד למעשי תג מחיר. אבל צריך להתעניין ולהבין מדוע נערים בגיל כזה צריכים לעשות מעשים כאלה מה הביא אותם. אני חי עם הנוער הנפלא הזה ואני רואה את התסכול שלהם".

"מצד אחד עם ישראל כמעט חזר לכל אדמתו שניתנה לו על ידי הקב"ה ופתאום דווקא הצבא שלך של מדינה ריבונית מתייחס לחבלי ארץ ישראל כאל דבר שלא שייך לנו. לפי איזה קריטריון הם קובעים שהגבעות הם לא חוקיות, איפה היו הערבים לפני 67 מי הפריע להם לבנות אז? אני גורשתי שלוש פעמים, מימית, צפון השומרון ומאחת הגבעות. כל מה שקורה מעיק עלי, כי בכל מלחמות ישראל יכולתי להתגונן ופה אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר".