מודאג. פישר
מודאג. פישרפלאש 90

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודיע היום, כי מועמדותו הוגשה לתפקיד מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית. הנגיד עידכן על כך את ראש הממשלה ואת שר האוצר.

בחירת מנכ"ל קרן המטבע נעשית באמצעות הצבעת נציגים של 187 מדינות. תקנון הקרן קובע, כי גיל המועמדים לתפקיד לא יהיה גבוה מ-65. אולם פרופ' פישר הוא בן 67. המשמעות היא, כי בטרם תאושר מועמדותו, הקרן תצטרך לקבל החלטה אם לשנות את התקנון או לפסול את מועמדותו.

פישר אמר היום "לפני קצת יותר משש שנים עליתי לישראל, ואני מרגיש בן מזל שיש לי הזדמנות לגור במדינה, ועוד יותר מכך – הזדמנות לנסות ולתרום לה. הרגשה זו רק התחזקה מאז שעליתי ארצה. לאחרונה התחלתי את שנתי השביעית כנגיד בנק ישראל. אחת המשימות המרכזיות שהצבתי לעצמי במהלך הקדנציה הראשונה היתה העברתו של חוק בנק ישראל החדש, במטרה להפוך את הבנק לגוף שקוף יותר ומודרני בהתאם לאמות המידה הבינלאומיות. בחרתי להמשיך לקדנציה שנייה על-מנת ליישם את חוק בנק ישראל ולהמשיך ולתרום לכלכלה הישראלית. ואולם, נקרתה בדרכי הזדמנות יוצאת דופן ולא מתוכננת, ואולי אף בלתי חוזרת, להתמודד על ראשות קרן המטבע הבינלאומית, שלאחר התבלטויות רבות החלטתי שברצוני למצות. זאת, על אף שמדובר בתהליך מורכב ולמרות החסמים האפשריים".

לצד הניסיון הרב שפרופ' פישר צבר כנגיד בנק ישראל באחת התקופות המאתגרות של המשק הישראלי, עומדות מאחוריו גם 7 שנות ניסיון בתפקיד השני בחשיבותו בקרן המטבע הבינלאומית, במהלכן צבר ניסיון מעשי והבנה מעמיקה בכלכלה העולמית, וליווה מדינות רבות בתהליכים הכלכליים שלהן. פישר: "בזכות ניסיון ייחודי זה החלטתי להתמודד ואני מאמין, כי אוכל לתרום לקרן המטבע הבינלאומית, גורם מרכזי במשק העולמי, וכך גם לתרום לכלכלה הגלובאלית בעידן שאחרי המשבר".