חרדים במשטרה. מחזור ראשון
חרדים במשטרה. מחזור ראשוןבאדיבות דוברות אגף התנועה

לראשונה גויסו אל שורות משטרת ישראל 19 אברכים, יוצאי ישיבות וכוללים, המשולבים בימים אלה באגף התנועה במסגרת שירות החובה (שח"מ) ובתום הכשרתם המקצועית ימלאו מגוון תפקידים במרכז פניות נהגים ארצי בירושלים.

נציין כי שח"מ הוא מסלול יחודי, במסגרתו מבצעים חייבי גיוס את שירות החובה שלהם במשטרת ישראל במקום בצבא ההגנה לישראל, בתנאים הדומים לתנאיהם של חיילי חובה רגילים.

מדובר במחזור הראשון שגויס אל המשטרה כחלק מפרויקט שח"ר (שילוב חרדים) שהינו מודל שירות צה"לי ממנו הועתקו עקרונות ההפעלה למשטרה, במטרה לחבר בין המשטרה כארגון לאומי לבין המגזר החרדי תוך מתן חלופה לשירות הצבאי , לצד חשיפה ושילוב אוכלוסיה זו במעגל התעסוקתי במשטרת ישראל.

כהכנה לפרויקט, משטרת ישראל קידמה תהליכי קליטה ושירות ייחודיים למגזר זה אשר פותחו ע"י צוות מקצועי בו חברים רמ"ח תכנון ופיתוח באגף התנועה – נצ"מ אלכס פרלמן , ראש מדור אוכלוסיות מיוחדות באגף משאבי אנוש - סנ"צ יעל עמר וסגן הרב הראשי של המשטרה - סנ"צ הרב משה גפני.

פיתוח תהליכי הקליטה והשירות נועדו לאפשר לשוטרים האברכים לשרת בתנאים המותאמים לדרישות ההלכה ובכלל זה  - שירות במסגרת נפרדת לחלוטין בה משרתים גברים בלבד, מערך הסעדה מיוחד של מזון כשר למהדרין (גלאט) וכן שיעור גמרא יומי קבוע.

סגן רב המשטרה, סנ"צ גפני, ציין כי המסלול החדש זכה לברכתם של רבנים וגדולי התורה בקידום ויישום הפרויקט ובליוויים הצמוד, "בגוף כמשטרת ישראל שהינו "משטרת העם" -  משרתים בנים מכלל מגזרי האוכלוסייה ומן הראוי שיצטרפו אל מעגל זה גם בני המגזר החרדי, שביכולתם לתרום רבות ולהשתלב בכל מעגלי העשייה והתרומה למדינת ישראל, ולהיות גם ממשק מאחד ומחבר בין כל הפלגים בעם, ובמיוחד בין המגזר החרדי למשטרה".

ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, ערך שיחה עם המגויסים החדשים הנמצאים כאמור בהשתלמות במרכז ההכשרות של האגף וציין כי הוא רואה בפרויקט זה "סנונית ראשונה" ומקווה שבעקבותיה  יבואו ויתגייסו חרדים נוספים למעגל העשייה הרחב של משטרת ישראל, וכי השוטרים החרדים החדשים יהוו "גשר של ממש" בין המשטרה למגזר זה. 

סנ"צ יעל עמר ציינה כי מדובר במחזור הראשון ובכוונת המשטרה לפתח ולקדם גיוס נוספים הן לאגף התנועה והן למערכים נוספים במשטרה ולשם כך אף גויס למדור נציג חרדי שתפקידו יהא לאתר מועמדים מתאימים לשירות במשטרת ישראל