האנדרטה לנערות בנהריים
האנדרטה לנערות בנהרייםחגי הוברמן

אחמד אלדקאמסה החייל הירדני המרצה עונש מאסר עולם על כך שרצח בשנת 1997 שבע נערות ישראליות באזור נהריים בגבול ירדן - ישראל התייחס בדברים שאמר לעיתון "אלדסתור" הירדני  לכך שלא נכלל בין מקבלי החנינה מהמלך עבדאללה.

אלדקאמסה אמר, כי כאשר הוא הרג את היהודיות, הוא ביצע את חובתו הלאומית והדתית וכי הוא לא ביצע פשע שבגללו צריך לחון אותו במסגרת החנינה הכללית. לדבריו, על המדינה לשחרר אותו לאחר כל השנים האלו שישב בכלא וכי מי שמשחרר גנבים ופושעים צריך ראשית לסיים את סיבלם של אלו שלא ביצעו כל פשע.



יש לציין, כי הממונה על שגרירות ירדן בישראל, זומן בפברואר השנה לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעקבות דברי שר המשפטים הירדני, חוסיין מג'אלי, לפיהם החייל אחמד אלדקאמסה הוא גיבור לאומי שיש לשחררו. בשיחה דרשה ישראל גינוי פורמלי של הדברים, והבהירה, כי היא מצפה שהרוצח ירצה את מלוא העונש שהוטל עליו.

שר המשפטים הירדני השתתף בעצרת עממית שנערכה ברבת עמון בדרישה לשחרר את החייל הירדני אחמד דקאמסה מהכלא. השר, חוסיין מג'אלי, עמד בראש צוות ההגנה במשפטו של הרוצח וטען, כי הוא חף מפשע. בעצרת  הוא כינה את דקאמסה "גיבור" ואמר, כי המאמץ לשחררו עומד בראש סדר העדיפויות שלו מאז כניסתו לתפקיד השר. הוא הבהיר, כי זהו מבחן עבורו והוא ישקיע כל מאמץ לשחררו וציין, כי "אם יהודי היה הורג ערבי, היו בונים לו אנדרטה, ולא מכניסים אותו לכלא".