קטנוע
קטנועפלאש 90

9 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 30,000 ₪ נגזרו אתמול (שני) על אסף כהן מפתח תקווה, בבית משפט השלום בתל אביב.

כמצוין בגזר הדין, אסף כהן ניהל עסק של שליחויות ובמהלך השנים 2006 – 2008, נמנע מלדווח למע"מ, כנדרש בחוק, על מלוא היקף פעילותו ומחזור החשבוניות האמיתי של העסק והשמיט מדיווחיו סכום של 227,327 ₪ לפחות.

מגזר הדין עולה כי לנאשם מיוחסות 20 עבירות של מסירת ידיעות כוזבות בדו"ח וכן בהוצאת חשבוניות שבגינן לא שולם המע"מ המגיע. כמו כן לא המציא הנאשם למע"מ את פנקסי החשבונות למרות שנדרש לעשות כן.

בגזרה את דינו אמרה השופטת "לגישת בית המשפט העליון, מתחייבת במקרים אלה ענישה חמורה, המתמקדת בפן הכלכלי, שבצידה עונש מאסר בפועל, וזאת כדי להעמיד את העבריינים על מלוא חומרת מעשיהם ותוצאותיהם, לתת ביטוי לאינטרס הציבורי- חברתי של הוקעת עברייני המס וסלידת החברה מהם: כדי להבטיח את שוויון האכיפה של דיני המס וכן, כדי שלא לפטור בלא כלום או בעונש קל, מי שמעל באמון הרשויות, ניצל אותו אמון לרעה, נמנע מקיום הוראות חוקי המס, וכתוצאה – גרע כספים ניכרים מהקופה הציבורית. רק ענישה כזאת, נפסק, עשויה לטפל בשכיחות הגוברת של העבירות, להבהיר לעברייני המס ולציבור הרחב שהעבריינות אינה משתלמת, ושקיים צפי ברור לכך שמי שנתפס בקלקלתו תישלל חירותו".

השופטת שקלה, בגזר דינה, את הנסיבות החמורות בהן נעברו העבירות למול הנסיבות האישיות והמשפחתיות של הנאשם "אין בי ספק כי במצב הרפואי המתואר עלול עונש מאסר להכביד על הנאשם... ואין בי ספק שהנאשם יתקשה לתפקד היטב עקב ההידרדרות במצב בריאותו, אולם, נסיבות אלה אינן יכולות לשמש עוגן הצלה לנאשם כאשר עליו לתת את הדין בגין העבירות שבהן הורשע".