לקראת ההתמודדות למקום בפרלמנט הרומני, שתתקיים בעוד כחודשיים, מתכוון הישראלי, נתי מאיר, ליטול חלק בהתמודדות זו.

מאיר, אשר רק לאחרונה השתחרר ממאסר בגין העלמות מס והונאה, סיפר בראיון לערוץ 7, כי "השתחררתי ממאסר לפני כחודשיים ובעקבות פטירתו של אחד מחברי הפרלמנט, מתקיימת התמודדות על מקומו"

לפני שלוש שנים התפטרת מאותו פרלמנט בעקבות האנטישמיות שחשת בו, מה השתנה מאז?

"לא השתנה כלום, אחרי שהתפטרתי הלכתי לבחירות לנשיאות ובעקבות כך הרגישו סכנה שיהודי עולה למעמד גבוה. והיום, אני לא חושב שיש עוד מישהו שמוכר כמוני. אני קבלתי פרסום בעקבות אותו מעצר ידוע, שכל מטרתו היתה רק כדי למנוע את נצחוני לנשיאות, זו רומניה ולא ישראל".

"קיבלתי הרבה הצעות ואחת מהן היתה להצטרף לאחת המפלגות הגדולות על מנת שאתמודד מטעמם וזה מה שאני עושה. לכן פניתי לבית משפט כי ללא אישורו אני לא יכול להתמודד לפרלמנט".

מדוע עזבת את הארץ?

"עזבתי כי לא הסתדרתי שם והיה לי עניין של פשיטת רגל ועוד אסונות רבים ולכן החלטתי שאני משנה את המקום כמו שאומר השיר 'אין לי בית אחר' והבית שלי הוא רומניה. אני לא מתכוון לחזור לארץ ואין לי סיבה כזו ואפילו בכלא שניסיתי להתאבד שלחתי מכתב לשגרירות שאם יקרה לי משהו שאקבר ברומניה".

מאיר, שהוריו חיו ברומניה לפני מלחמת העולם השנייה, עזב את ישראל ועבר להתגורר ברומניה לצורכי עסקים, לאחר שהורשע בישראל בשנת 2004 בשורת מעשי מרמה במסגרת הסדר טיעון.

ברומניה הצטרף למפלגה הלאומנית "רומניה הגדולה" במסגרת מאמציה להפריך את הטענות כי היא אנטישמית, ושיתף פעולה עם יו"ר המפלגה, קורנליו ואדים-טודור, שהתבטא באופן אנטישמי במשך שנים.

בשנת 2004 נבחר לפרלמנט הרומני ובשנת 2005 פרש ממפלגתו והמשיך לכהן כמועמד עצמאי. לאחר שהתפטר מהפרלמנט נעצר מאיר בשנת 2009, הואשם והורשע בעלמת מס והונאה, לאחר שנטען כי הבטיח לאנשים לסייע להם להשיג בישראל עבודה במשרות שכלל לא היו קיימות. בשנת 2010 נידון מאיר לארבע שנות מאסר אך השתחרר מהכלא לפני כחודשיים וכעת הוא מבקש לשוב ולהתמודד על מקום בפרלמנט.