רק לאחרונה נתגלו באירופה מספר מקרים בהם סיסמאות אי-מייל שנגנבו שימשו למשלוח הודעות מזויפות לבקשה לעזרה כספית בשם הקורבן.

במקרים אלו כל פיסת מידע נוספת אודות הקורבן יכולה לשמש אותם כדי להראות אמינים יותר ושהבקשה היא אוטנטית וכתוצאה מכך כמה חברים של ה"חבר בצרה" נפלו בפח ולמעשה סכומים גדולים של כסף הוצאו מהם במרמה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הזהות שלכם ברשת:

  • השתמש ברמת הפרטיות הגבוהה ביותר שכל אתר מאפשר. אל תקבל הגדרות ברירת מחדל (default).
  • קרא את הצהרת הפרטיות בעיון ודע למה אתה נכנס. כמה מהרשתות החברתיות הגדולות למעשה מצהירות בגלוי שהם ישתמשו או ימכרו מידע לגבי המשתמש. (לא בהכרח מידע אישי, אבל כן מידע כגון הרגלי גלישה או עניין המבוסס על המידע האישי שלכם ושל אחרים המשתמשים ברשת שלהם).
  • ספק את המינימום של מידע שנדרש על מנת להירשם ולהשתמש בשירותיו של אתר כלשהו. אם את בוחר בשם משתמש או כינוי אינטרנטי אחר, ודאו שהוא לא מספק רמזים לגבי הזהות האמיתית שלך.
  • צור סיסמא חזקה ושנה אותה מדי פעם. סיסמא חזקה צריכה להיות בעלת יותר משמונה תווים, ומכילה אותיות גדולות וקטנות (באנגלית) ולפחות ספרה אחת או תו אחר שהוא לא אלפביתי. מומלץ גם לא להשתמש במונחים מילוניים וכמובן לא לחלוק את הסיסמא עם אף אחד. לא מומלץ להשתמש באותה סיסמה עבור כל סוגי החשבונות שלכם, משום שאם יעלו עליה יוכלו לגשת גם למייל שלכם, גם לפייסבוק וכו'.
  • היה חכם לגבי מה שאתה מפרסם באינטרנט ובמיוחד ברשתות חברתיות. לעולם אל תפרסם מידע אישי כגון כתובת, טלפון, כתובת אימייל, תאריך לידה וכו' אם אתה מפרסם בלוג, לעולם אל תחשוף את מיקומך בכל פעם שאתה מפרסם משהו בבלוג ואל תחשוף לאן אתה הולך ומתי. קח בחשבון שכל מידע שהעלית אי פעם לרשת, גם אם לאחר מכן הסרת אותו, הוא ימשיך להתקיים לעד איפשהו במרחב האינטרנטי.
  • הזהר כשאתה מעלה תמונות לרשת. ודא שהן לא מכילות רמזים כמו איפה אתה גר, עובד או לומד. בנוסף, אל תעלה תמונות שמציגות אותך שותה, בתנוחות פרובוקטיביות או עושה משהו לא חוקי. למרות שיכול להיות שתנסה למחוק את התמונה בזמן מאוחר יותר, היא עלולה להמשיך ולהתקיים במרחב הווירטואלי למרות זאת ומישהו עלול לנסות להשתמש בה נגדך.
  • ברשתות החברתיות התחבר רק לאנשים שאתה כבר מכיר ובוטח. וגם אז אל תספק יותר מדי מידע - אפילו אלה שאתה מכיר עלולים להשתמש במידע שלך בדרכים שלא התכוונת. (ואולי גם הם לא התכוונו).
  • היה חשדן בכל הנוגע לאימיילים ולינקים באימיילים שמגעים כביכול מאתרי המדיה החברתית (לדוגמא כחלק מהונאה נגד משתמשי פייסבוק נשלח אימייל המבקש מהם לאפס את הסיסמא שלהם). אלה הם קרוב לודאי הונאות פישינג שמטרתן היא להשיג נתונים כמו סיסמאות או מידע אישי אחר. רשתות חברתיות, בנקים או חברות מסחריות אחרות לעולם לא ישלחו לכם לינק שמבקש לעדכן פרטים בצורה הזו.
  • התקן חומת אש, אנטי-וירוס ואנטי-ספאם מוכרים וחוקיים כדי להגן על המידע שלך - ושמור עליהם מעודכנים.