קדימה
קדימה

סיעת קדימה אירחה היום (שני) בישיבתה השבועית, ביוזמת ח"כ רחל אדטו את ראשי ההסתדרות הרפואית לאור מאבקם המתמשך.

ח"כ אדטו הציגה בפני החברים את המצב הנוכחי במערכת הבריאות, "מערכת הבריאות בימים אלה נמצאת בבוקה ומבולקה, לאור ניהול המערכת על ידי ממשלת נתניהו בה יד ימין אינה יודעת מה יד שמאל עושה".

"דוגמא אחת היא משרד הבריאות והעומד בראשו אשר מאלצים את האוצר לחזור בהסכמות אליו הגיעו עם הרופאים ובכך מכופף את יד ההסתדרות הרפואית לנקוט בשביתה הכללית שראינו היום. דוגמא שניה היא 160 התקנים למיטות האשפוז שהממשלה הקצתה לפני חצי שנה וכרגע במו״מ עם הרופאים, מיטות אלו ממוחזרות ועולות שוב לשולחן המשא ומתן ללא בושה מצד הממשלה. השאלה עד כמה תוכל מערכת הבריאות להמתין עד שהמנהיגות במדינה תתעורר ותוציא אותנו ממשבר קשה זה".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, הציג את דרישות המאבק ואת הישגיהם עד כה וקרא לחברי הסיעה לתמוך במאבקם העיקש למען הצלת מערכת הבריאות.

ד"ר ברוך יצחק מאיגוד רופאי המשפחה אמר, "כנראה שיש לממשלה הזאת בעיה - על הקוטג' עושים מהומה שלמה, אבל שאנחנו מנסים לדאוג לחולה או לזקנה במסדרון, בריאות העם לא מעניינת אותה".

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק אמרה "מאבקכם צודק וראוי, יש לכם את תמיכתנו, חשוב להשיג גם את תמיכת שאר סיעות הבית למען הרופאים וזכות המטופלים לטיפול טוב והוגן". 

שר האוצר לשעבר, ח"כ רוני בר און אמר, "תראו מה קרה בשנתיים האחרונות בפריפריה, בסל התרופות. מדובר בהחלטות סקטוריאליות וצריך להסביר למה הממשלה הזאת מתייחסת למשרד הבריאות כמו למחלה".

ראש האופוזיציה, ציפי לבני התייחסה אף היא וסיכמה את הישיבה, "מדובר במאבק שכל כולו מאבק חברתי. המאבק הזה עוסק בזכותו של כל אדם לקבל מהמדינה, תהיה ממשלתה אשר תהיה, טיפול רפואי הולם ובמצב שבו הפריפריה בישראל אינה באה לידי ביטוי רק גאוגרפית אלא גם חברתית. המאבק הוא מעבר לקיצור תורנויות ושכר- אנחנו אתכם במאבק הזה והבענו זאת גם בקולנו-ככל שתצליחו לגייס יותר ח"כים, גם אם לא סיעות שלמות, כך זה יאפשר פתח נוסף להגעה להסכמות".