מטעים? בזק
מטעים? בזקאתר החברה

הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס פנתה למנכ"ל בזק אבי גבאי בעניין הטעיות צרכניות בקמפיין הפרסומי החדש של חברת בזק.

בימים אלה עלה לשידור בערוצי הטלוויזיה והעיתונים השונים קמפיין פרסומי חדש של חברת בזק המציע לצרכנים חבילה משולבת הכוללת תשתית וספק אינטרנט במהירות 10 מגה וחבילות טלפון של 600 דקות לנייח ולנייד ב- 89  ₪ לחודש ב- 6 תשלומים למשך חצי שנה למי שמתקשר לבזק לתקופה של שנה. הקמפיין איננו נוקב במחיר בו יחויב הצרכן ב- 6 החודשים הנוספים של ההתחייבויות. עו"ד פינקוס מציינת בפנייתה כי לאחר תום חצי שנה על חברת בזק לפנות לצרכן ולקבל הסכמתו המפורשת להמשך ההתקשרות אף אם העסקה עצמה היא לשנה.



כמו כן, הפרסום איננו מציין כי התכנית המשולבת, המוצעת במחיר ה"מוזל" מתייחסת רק לצרכנים המנויים כבר בבזק וכי במקרה שלצרכן אין קו של בזק, יחויב הצרכן בעוד 99 ₪, סכום שמצטרף לסכום הכללי. עו"ד פינקוס מציינת כי ציון הסכום הכללי למשך שנה איננו מרפא את הפסול בפרסום שכן הצרכן איננו יכול לגזור מכך את המידע בדבר התשלומים שיחולו עליו מדי חודש בחודשו במחצית השנייה של ההתחייבות.



עו"ד פינקוס מציינת כי הפרסום בקמפיין של חב' בזק מהווה עבירה לכאורה על הוראות סעיף 2(א) (13) לחוק הגנת הצרכן התשמ"א 1981 האוסר על הטעיה לעניין המחיר שכן המחיר המפורסם הוא רק ל- 6 החודשים הראשונים כאשר העסקה היא לשנה.



עו"ד פינקוס דרשה מחברת בזק: להסיר או לחילופין לתקן הפרסום הן בערוצי הטלוויזיה ובעיתונות, ובכל  מדור או  דרך אחרת בו  מופיע הפרסום המפר את החוק וזאת תוך 7 ימים; להעביר לידיה תוך 7 ימים מיום קבלת הודעה זו את ההוראות וההנחיות המיועדות למנוע פרסום מפר; ולהודיע לה תוך 7 ימים על מילוי הוראות החוק.

עו"ד פינקוס ציינה כי אי מילוי אחר ההודעה תהווה עבירה נמשכת ותחייב נקיטת הליכים בהתאם.